Η οδήγηση σε έντονη βροχή ή καταιγίδα είναι επικίνδυνη και χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή. Για να φτάσει με ασφάλεια στον προορισμό του ένας οδηγός θα πρέπει να δείξει πολύ μεγάλη προσοχή.
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνει είναι να ελέγξει τα ελαστικά του αυτοκινήτου του. Η μεγάλη φθορά στο πέλμα δεν θα μπορέσει να απομακρύνει το νερό της βροχής, με αποτέλεσμα να περιορίζεται σημαντικά η πρόσφυση. Το φιλμ νερού που θα μείνει μεταξύ οδοστρώματος και ελαστικού θα μειώσει τα επίπεδα πρόσφυσης και θα αυξήσει την επικινδυνότητα. Το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να έχει και η λανθασμένη πίεση του ελαστικού, καθώς εάν ένα ελαστικό έχει περισσότερη πίεση από αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής μειώνεται σημαντικά η πρόσφυση.
Στη υγρασία και τη βροχή υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δημιουργηθεί πρόβλημα στο ηλεκτρικό κύκλωμα όταν αυτό βραχεί. Αν υπάρχουν εκτεθειμένα μέρη στον κινητήρα, θα πρέπει η οδήγηση να γίνει με μικρή ταχύτητα, ώστε να μην μπουν νερά στο ηλεκτρικό σύστημα. Σε αυτή την περίπτωση ο κινητήρας θα σταματήσει να λειτουργεί με αποτέλεσμα την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Προληπτικά υπάρχουν στο εμπόριο σπρέι αδιαβροχοποίησης, που μετριάζει το πρόβλημα.
Όταν βρέχει δυνατά, επιλέγουμε μια διαδρομή που ξέρουμε. Η γνώριμη διαδρομή είναι και η ασφαλέστερη, καθώς γνωρίζουμε τις κακοτοπιές του οδοστρώματος. Επίσης αποφεύγονται οι δρόμοι που στο παρελθόν έχει παρατηρηθεί υψηλή συγκέντρωση υδάτων.
Η καλή κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων είναι σημαντική. Καλό είναι εφόσον είναι παλιοί να αλλαχθούν. Το κόστος είναι μικρό και είναι αυτοί που θα βοηθήσουν τον οδηγό να έχει καλή ορατότητα. Καλό είναι το δοχείο με το νερό των υαλοκαθαριστήρων να είναι γεμάτο, ώστε όποτε χρειαστεί να στείλουμε νερό στο παρμπρίζ για να καθαριστεί. Το χειμώνα καλό είναι να υπάρχει και αντιπαγωτικό υγρό σε αυτό, ώστε να μην παγώσει τις κρύες ημέρες του χειμώνα.
Τα φώτα πορείας ανεξαρτήτως των φωτιστικών συνθηκών πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση και φυσικά πάντα αναμμένα κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Το σύστημα θέρμανσης ή κλιματισμού είναι σημαντικό να λειτουργεί σωστά ώστε να αποφεύγεται το θόλωμα των τζαμιών. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης ο οδηγός θα πρέπει να γνωρίζει ότι τα φρένα δεν είναι τόσο αποτελεσματικά και ότι η ακινητοποίηση του οχήματός του σε βρεγμένη άσφαλτο θα αυξηθεί σημαντικά.
Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί μεγαλύτερη απόσταση για να σταματήσει. Άρα και η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη, ενώ θα πρέπει να περιορίσει και την ταχύτητά του. Οι απότομες αλλαγές κατεύθυνσης δεν βοηθούν, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να υπάρχουν έντονες αλλαγές ταχύτητας (επιβράδυνση ή επιτάχυνση).
Κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ο οδηγός θα πρέπει να κινείται στην πιο στεγνή διαδρομή. Σε ένα πλημμυρισμένο οδόστρωμα, δεν μπορεί να δει τι υπάρχει κάτω από τα νερά, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει ζημιές στο όχημα.
Αν το αυτοκίνητο ξεφύγει της πορείας του δεν θα πρέπει να γίνουν απότομες κινήσεις, παρά μόνο διορθωτικές. Τέλος, τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν αρκετά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Αυτά καλό είναι να μην είναι απενεργοποιημένα, καθώς θα βοηθήσουν κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ