Οδικό ταξίδι 1600 χιλιομέτρων για την αξιολόγηση των υποδομών φόρτισης στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους

Οδικό ταξίδι 1600 χιλιομέτρων για την αξιολόγηση των υποδομών φόρτισης στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους

Οδικό ταξίδι από την Αθήνα στην Καβάλα και επιστροφή, ακολουθώντας τη διαδρομή Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Πάτρα και πάλι στην Αθήνα, πραγματοποίησε η ανεξάρτητη εταιρεία τεχνολογίας, ανάπτυξης λογισμικού και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών P3 Greece. Στόχος του ταξιδιού ήταν να αξιολογηθούν κατά μήκος των κύριων οδικών δικτύων οι υποδομές φόρτισης, αλλά και άλλοι παράμετροι όπως η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και η απόδοσή τους. Η συνολική απόσταση του ταξιδιού ήταν 1600 χιλιόμετρα, χρησιμοποιώντας μια Porsche Taycan 4S, το ταχύτερο φορτιζόμενο EV στην ελληνική αγορά, και το Volkswagen ID.7 Pro, ένα από τα καλύτερα σεντάν.

Η ανάλυση των στοιχείων έδειξε ότι σχεδόν όλοι οι σταθμοί φόρτισης προσφέρουν τη δυνατότητα να αγοράσει κανείς καφέ ή να περάσει χρόνο σε εστιατόριο κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Η πλειονότητα των σταθμών φόρτισης ήταν διαθέσιμοι 24/7, αλλά συνήθως υπήρχε μόνο ένας φορτιστής ανά σημείο, συχνά με χαμηλή ισχύ. Κάθε πάροχος διαθέτει τη δική του εφαρμογή, η οποία πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την ενεργοποίηση του σταθμού φόρτισης, ωστόσο δεν υπάρχει δυνατότητα roaming και μόνο ένας σταθμός είχε λειτουργικό τερματικό πληρωμής με κάρτα.

Η ομάδα P3 Greece αξιολόγησε τις προστασίες έκτακτης ανάγκης και τη διαθεσιμότητα κουμπιού διακοπής φόρτισης, επισημαίνοντας ότι όλοι οι αξιολογημένοι σταθμοί είχαν κουμπί έκτακτης ανάγκης, αλλά δεν διέθεταν όλοι πυροσβεστήρες ή άλλα συστήματα πυροπροστασίας. Η γενική κατάσταση των σταθμών φόρτισης και των μέτρων ασφαλείας ήταν αμφισβητήσιμη.

Η P3 Greece κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, αν και ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθεί, η υποδομή φόρτισης δεν συμβαδίζει με τη ζήτηση. Υπάρχουν σημαντικές περιφερειακές ανισότητες στις υποδομές φόρτισης, με αποτέλεσμα η εμπειρία χρήστη στους δημόσιους σταθμούς να μην είναι ακόμα ομαλή.

Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί EV θα πρέπει να σχεδιάζουν προσεκτικά τις στάσεις φόρτισης, καθώς η πυκνότητα των σταθμών φόρτισης είναι χαμηλή και η περιορισμένη επιλογή πληρωμής δημιουργεί προβλήματα για τους χρήστες.

Loading

Play