Οι Αυστηρότεροι Στόχοι Εκπομπών CO2 του 2025 Θέτουν Προκλήσεις στις Αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι Αυστηρότεροι Στόχοι Εκπομπών CO2 του 2025 Θέτουν Προκλήσεις στις Αυτοκινητοβιομηχανίες

Η μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων τους τελευταίους μήνες, σε συνδυασμό με την επιβολή νέων αυστηρότερων στόχων για τις εκπομπές CO2 που θα ισχύσουν το 2025, οδηγεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε μια δύσκολη κατάσταση, την οποία πρέπει άμεσα να αντιμετωπίσουν.

Αυτή τη στιγμή, μόνο η Geely και η SAIC δεν χρειάζεται να ανησυχούν για πρόστιμα που σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων. Αντίθετα, η VW και η Ford είναι αντιμέτωπες με τον κίνδυνο σοβαρών οικονομικών επιπτώσεων εάν εφαρμοστούν τα πρόστιμα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει σε εφαρμογή ένα χρονοδιάγραμμα για τους κατασκευαστές, σχετιζόμενο με τις μέσες εκπομπές ρύπων των νέων μοντέλων τους. Από το 2020, ο μέσος όρος ανέρχεται σε 116 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Από το 2024, αυτός ο μέσος όρος θα μειωθεί στα 94 γρ/χλμ, ενώ το 2030 θα φτάσει τα 50 γρ/χλμ και μέχρι το 2035 θα πρέπει να είναι μηδενικός.

Είναι σαφές ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί έχουν αποδώσει καρπούς, καθώς οι ρύποι έχουν μειωθεί σε όλη την Ευρώπη από τα 152 γρ/χλμ το 2019 στα 107 γρ/χλμ το 2023. Ωστόσο, αυτή η μείωση μπορεί να ανατραπεί λόγω της πτώσης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που οφείλεται κυρίως στην έλλειψη επιδοτήσεων σε πολλές χώρες της Ευρώπης, ιδιαιτέρως στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.

Για την επίτευξη του πιο αυστηρού στόχου της ΕΕ για το 2025, είναι επιτακτική η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Dataforce, η κατάσταση των κατασκευαστών είναι επιβαρυμένη. Μόνο δύο εταιρείες, ο Όμιλος SAIC και η Geely, είναι ήδη κάτω από το όριο των 93,4 γρ/χλμ. Η Toyota (105 γρ/χλμ) και η BMW (106 γρ/χλμ) πλησιάζουν τον στόχο τους, ενώ δύσκολες προοπτικές έχουν η Volkswagen (123 γρ/χλμ) και η Ford (125 γρ/χλμ), που σε περίπτωση προστίμων θα υποχρεωθούν να καταβάλουν μεγάλα ποσά.

Σύμφωνα με αναλύσεις δεδομένων, μια αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς υβριδικά αυτοκίνητα στο χαρτοφυλάκιό της θα χρειαστεί το 37% των πωλήσεών της να αποτελείται από ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Μια παλιότερη τακτική περιλάμβανε την αγορά πιστοποιητικών εκπομπών από κατασκευαστές που διαθέτουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκειμένου οι εταιρείες με υψηλές εκπομπές ρύπων να μειώσουν τον μέσο όρο τους.

Ίσως ο πιο καθοριστικός παράγοντας που μπορεί να διευκολύνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό θα απαιτήσει σημαντική μείωση των τιμών, και ήδη τους τελευταίους μήνες παρατηρούμε πτώση τιμών, σε μεγάλο βαθμό λόγω της αντίστοιχης μείωσης των τιμών των μπαταριών.

©

Loading