Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και φορτηγών θα μπορούσαν να χτυπηθούν με λογαριασμούς οδικών τελών σε λιγότερο από 3 χρόνια, σύμφωνα με τα σχέδια που εξετάζει ο Τζέρεμι Χαντ για το Φθινοπωρινό Δήλωση
Πηγή του Whitehall ισχυρίστηκε ότι είναι πλέον αναπόφευκτο ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα υπόκεινται σε τέλη κυκλοφορίας «κάποια στιγμή», προσθέτοντας ότι το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζει «πότε θα έπρεπε να είναι».
Μία από τις επιλογές που εξετάζει το Υπουργείο Οικονομικών για να βοηθήσει να καλυφθεί η προβλεπόμενη τρύπα στα δημόσια οικονομικά είναι να απαιτήσει από τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων να αρχίσουν να πληρώνουν VED από το οικονομικό έτος 2025/26.
Ο κ. Hunt εξετάζει χωριστά τρόπους μείωσης ή κατάργησης των ελαφρύνσεων και των επιδομάτων που προσφέρονται επί του παρόντος ως μέρος του φόρου υπεραξίας.
Κυβερνητική πηγή είπε ότι η καγκελάριος ανταποκρίνεται σε «μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης που θα απαιτήσει αυξήσεις φόρων και περικοπές δαπανών για να σταθεροποιηθούν οι αγορές και να τεθούν τα οικονομικά μας σε πιο βιώσιμη βάση».
Όμως, ο Kit Malthouse, ο οποίος παραιτήθηκε από τη θέση του γραμματέα εκπαίδευσης την περασμένη εβδομάδα, και ο Jacob Rees–Mogg, ο οποίος ήταν ο γραμματέας επιχειρήσεων της Liz Truss, εξέδωσαν προειδοποιήσεις για πιθανές αυξήσεις φόρων, μετά την προηγούμενη απόφαση του κ. Hunt να επαναφέρει την προγραμματισμένη αύξηση του εταιρικού φόρου από το επόμενο έτος.
Γράφοντας σε αυτή την εφημερίδα, ο κ. Malthouse είπε ότι οι εταιρείες απλώς μεταφέρουν φόρους στους καταναλωτές, δηλώνοντας: «Τον τιμολογούν απλώς ως γενικά έξοδα, έτσι οι καταναλωτές πληρώνουν φόρο για αυτούς όταν αγοράζουμε τα αγαθά ή τις υπηρεσίες τους».
Κάλεσε επίσης τον Rishi Sunak και τον κ. Hunt να εστιάσουν τις δημόσιες δαπάνες σε βασικές προτεραιότητες, καθώς διερωτήθηκε γιατί ένας υπουργός Μεταφορών «καυχιόταν στο κουτί αποστολής ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να δαπανήσει 9,9 δισεκατομμύρια £ για «στόχους ποδηλασίας και πεζοπορίας».
Σε μια ξεχωριστή συνέντευξη σε αυτήν την εφημερίδα, ο κ. Rees–Mogg είπε: “Νομίζω ότι υπάρχει ένα φυσικό όριο στο πόσο φόρο θα πληρώσει μια οικονομία. Και ότι μπορείτε να κάνετε ό,τι θέλετε με τους συντελεστές, αλλά στην πραγματικότητα οι άνθρωποι δεν είναι θα πληρώσει πολύ, πολύ υψηλούς φόρους.“
“Υπάρχουν ιστορίες ότι ο φόρος υπεραξίας μπορεί να αυξηθεί. Ο φόρος κεφαλαιουχικών κερδών είναι εθελοντικός φόρος. Πώς δεν πληρώνετε φόρο υπεραξίας; Δεν πουλάτε κάτι.“
Νωρίτερα φέτος, οι βουλευτές προειδοποίησαν ότι τα ετήσια έσοδα των 35 δισεκατομμυρίων λιρών από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης οχημάτων και τα καύσιμα επρόκειτο να μειωθούν στο μηδέν έως το 2040. Η επιτροπή επιλογής μεταφορών ζήτησε να χρεώνονται όλοι οι οδηγοί με βάση την απόσταση που διανύουν.
Πηγή του Whitehall είπε: “Όλοι γνωρίζουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να υπόκεινται σε φόρους κυκλοφορίας κάποια στιγμή. Το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζει πότε αυτό θα πρέπει, ενώ διασφαλίζει ότι η απορρόφηση δεν θα αποθαρρύνεται βραχυπρόθεσμα.“
Επί του παρόντος, καταβάλλεται μηδενικός ειδικός φόρος κατανάλωσης οχημάτων στα ηλεκτρικά οχήματα, με την κυβέρνηση να εγγυάται προηγουμένως την απαλλαγή τουλάχιστον έως το 2025 – το σημείο στο οποίο το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζει τώρα την επιβολή φόρου σε αυτοκίνητα και φορτηγά μηδενικών εκπομπών. Η κίνηση θα γίνει πέντε χρόνια πριν από την προγραμματισμένη απαγόρευση της πώλησης νέων βενζινοκίνητων οχημάτων το 2030, αφήνοντας τους αξιωματούχους να εξετάζουν τρόπους με τους οποίους όσοι αγοράζουν νέα ηλεκτρικά οχήματα δεν αντιμετωπίζουν άμεση τιμωρία.
Εν τω μεταξύ, οι Συντηρητικοί βουλευτές ζητούν να αφαιρεθεί ένα «τρελό» φορολογικό χείλος από το εμβληματικό πρόγραμμα στήριξης της παιδικής μέριμνας της κυβέρνησης.
Μια έκθεση του Policy Exchange, μιας κεντροδεξιάς δεξαμενής σκέψης, προειδοποίησε ότι τα άτομα που διεκδικούν φορολογικές ελαφρύνσεις για τη φροντίδα των παιδιών και κερδίζουν πάνω από 100.000 λίρες πλήττονται με πραγματικό συντελεστή φόρου εισοδήματος 97%.
Η ελάφρυνση έως και 2.000 £ ετησίως αποσύρεται συνολικά για τα άτομα με τα υψηλότερα εισοδήματα, πράγμα που σημαίνει ότι ένα άτομο με δύο παιδιά που κερδίζει £123.700 είναι μόνο 760 £ καλύτερα από κάποιον που κερδίζει 99.000 £, ανέφερε η δεξαμενή σκέψης.
Η Χάριετ Μπάλντουιν, η οποία διεκδικεί την προεδρία της Επίλεκτης Επιτροπής του Υπουργείου Οικονομικών, είπε ότι η καγκελάριος πρέπει να αναθεωρήσει την πολιτική.
«Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό οι οικογένειες να λαμβάνουν βοήθεια για τη φροντίδα των παιδιών, γιατί ωφελεί όλους εάν οι γυναίκες μπορούν να παραμείνουν κοντά στον χώρο εργασίας κατά την περίοδο που έχουν μικρά παιδιά», είπε.
Ο Sir John Redwood, πρώην υπουργός του υπουργικού συμβουλίου, είπε ότι η κατάργηση του χείλους του φορολογικού γκρεμού θα ωφελήσει τους γιατρούς του NHS.
«Είναι τρελό και νομίζω ότι πρέπει να κάνουν κάτι για όλες τις ανωμαλίες γύρω στις 100.000 λίρες ως μέρος του πακέτου υπηρεσιών υγείας», είπε.
«Χρειάζονται ένα καλύτερο σχέδιο εργασίας και πακέτο διατήρησης και πρόσληψης και αυτό επηρεάζει πολλούς γιατρούς».
Δείτε επίσης: Γρήγορη κβαντική φόρτιση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα