Οι στρατηγικές των αυτοκινητοβιομηχανιών για τη μείωση των εκπομπών ρύπων έως το 2025

Οι στρατηγικές των αυτοκινητοβιομηχανιών για τη μείωση των εκπομπών ρύπων έως το 2025

Το 25% των Ευρωπαίων καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ένα καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, προσανατολίζεται στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όταν δίνεται η επιλογή για αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κάτω των 25.000 ευρώ, το συγκεκριμένο ποσοστό αυξάνεται στο 35%. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της έρευνας που διεξήγαγε η Yougov για την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος. Στο ίδιο πλαίσιο κυμαίνεται μια ακόμη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία έδειξε ότι το 57% των συμμετεχόντων θα ήθελαν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά το υψηλό κόστος για την αγορά τους θεωρείται το κύριο εμπόδιο στην τελική επιλογή τους.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να λανσάρουν νέα μοντέλα στο άμεσο μέλλον, θέλοντας να πιάσουν τους νέους στόχους του 2025. Δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην ηλεκτροκίνηση, με είτε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα είτε plug-in υβριδικά. Τα περισσότερα νέα μοντέλα μαζικής αγοράς βρίσκονται μεταξύ των κατηγοριών A – C. Μεταξύ αυτών, επτά προσιτά μοντέλα με τιμή κάτω των 25.000 ευρώ αναμένονται το 2025, τα οποία πρόκειται να αποτελέσουν τα βαριά χαρτιά των αυτοκινητοβιομηχανιών για να πετύχουν τους στόχους τους στην μείωση των εκπομπών ρύπων.

Οι στόχοι των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι υψηλοί, καθώς επιδιώκουν να αποφύγουν τα αυστηρά πρόστιμα λόγω των αυξημένων ρύπων. Ο όμιλος BMW, για παράδειγμα, αναμένεται να επιτύχει το 48% των βελτιώσεων για τους ρύπους (CO₂) με την ανάπτυξη των μοντέλων iX1, iX3 και i5, καθώς και με την κυκλοφορία του ηλεκτρικού Mini Aceman, προκειμένου να φτάσει στο 25% BEV το 2025, σύμφωνα με τις προβλέψεις της GlobalData.

Η Ford προβλέπεται να πετύχει σημαντική αύξηση στο μερίδιό της στα BEV, το οποίο θα μπορούσε να φτάσει έως και το 21%. Αυτή η αύξηση αναμένεται να προέλθει κυρίως από την κυκλοφορία των Ford Puma Gen-E και Ford Capri, τα οποία μπορούν να κερδίσουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά μαζικών πωλήσεων.

Η Hyundai λανσάρει το προσιτό μοντέλο Inster της κατηγορίας Α με αρχική τιμή περίπου 20.000 ευρώ, καθώς και ένα νέο μοντέλο IONIQ EV που θα παρουσιαστεί μέχρι το τέλος του έτους. Αυτά τα μοντέλα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 22% των πωλήσεων της εταιρείας.

Η Kia πρόκειται να λανσάρει τρία νέα μοντέλα: το Kia EV3 της κατηγορίας B και τα EV4 και EV5 της κατηγορίας C. Το μερίδιο BEV της Kia αναμένεται να φτάσει το 26%, με περαιτέρω βελτίωση και στο μοντέλο EV7.

Το μερίδιο BEV της Mercedes αναμένεται να φτάσει το 25%, υποστηριζόμενο από την κυκλοφορία των μοντέλων CLA και Smart #5 της κατηγορίας C, καθώς και των GLC.

Η Renault λανσάρει το Renault R5 με βασική τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2025, και το Renault R4. Η Nissan αναμένεται να λανσάρει την νέα έκδοση του Nissan Leaf, με τη συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi να μπορεί να φτάσει σε μερίδιο BEV 17% το 2025.

Ο όμιλος Stellantis αναμένεται να πετύχει το 54% με βάση τις βελτιώσεις των συμβατικών μοντέλων, ενώ η Toyota θα λανσάρει δύο μοντέλα μαζικής αγοράς, το bZ2X και το bZ3X, με το μερίδιο BEV της να αναμένεται να φτάσει το 10%. Η Volkswagen αντιμετωπίζει προκλήσεις, καθώς οι χαμηλές πωλήσεις EV δημιουργούν τριγμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, που προσπαθεί να προσαρμόσει τη στρατηγική της για την επίτευξη στόχων πωλήσεων ηλεκτρικών μοντέλων.

©

Loading

Play