Είναι γνωστό ότι οι Σουηδοί είναι άνθρωποι που δίνουν πολύ μεγάλη βαρύτητα στην οδηγική ασφάλεια και στην έννομη οδήγηση. Αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους που τα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν έχουν υψηλά στάνταρ σε θέματα ασφάλειας.
Για να πετύχουν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, υπάρχει στην Volvo μια ομάδα ερευνητών ατυχημάτων, που μετά από κάθε ατύχημα πηγαίνει στο σημείο του συμβάντος για να εξετάσει τους λόγους για τους οποίους έγινε, αντλώντας γνώση από την πραγματικότητα, με στόχο πάντα την βελτίωση των αυτοκινήτων της.
Η ομάδα λειτουργεί από το 1970 και όποτε συμβεί ατύχημα, στο οποίο εμπλέκεται ένα Volvo γύρω από το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, όλο το 24ωρο οι άνθρωποί της ειδοποιούνται και φτάνουν ταχύτατα επιτόπου. Με την άφιξή τους, αρχίζουν την έρευνα και καταγράφουν την ακολουθία των συμβάντων με τη μεγαλύτερη δυνατή λεπτομέρεια.
Με την επιστροφή στο γραφείο, η δουλειά συνεχίζεται, καθώς υπάρχει μια αναφορά στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, ενώ ζητούν πληροφορίες από την αστυνομία, που είναι δημόσια προσβάσιμες. Επικοινωνούν με τον οδηγό και όταν είναι εφικτό εξετάζουν το αυτοκίνητο.
Στο τέλος, η ομάδα θα ζητήσει από τους ανθρώπους που εμπλέκονται στο ατύχημα, το ιατρικό τους αρχείο, ώστε να καταγράψει κάθε τραυματισμό που συνέβη. Τα στοιχεία αναλύονται από ειδικούς της βιομηχανικής επιστήμης, σε συνεργασία με φυσικούς, ώστε να εξακριβωθούν οι ακριβείς αιτίες των τραυματισμών.
Όλη η γνώση και τα δεδομένα που συγκεντρώνονται κωδικοποιούνται και αποπροσωποποιούνται. Τα συμπεράσματα της έρευνας κοινοποιούνται στις ομάδες εξέλιξης προϊόντων της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που τα χρησιμοποιούν για να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν νέες τεχνολογίες στα επόμενα αυτοκίνητα. Η ομάδα επίσης αναγνωρίζει ζητήματα που δεν μπορούν να επιλυθούν σήμερα, αλλά πάντα υπάρχει η πρόθεση για μελλοντική επίλυσή τους.
Κάθε χρόνο, η ομάδα ερευνά περίπου 30 έως 50 ατυχήματα. Ωστόσο, για ατυχήματα που συμβαίνουν εκτός Σουηδίας, όπου είναι δύσκολη η επιτόπου έγκαιρη πρόσβαση, ζητούν την βοήθεια εργαζομένων αντιπροσωπειών, για να συλλέξουν επιπλέον πληροφορίες που ίσως τους ανοίξουν το δρόμο για νέα συστήματα ασφάλειας. Επιπλέον, η ομάδα χρησιμοποιεί άλλες πηγές πληροφόρησης, όπως δημόσιες βάσεις δεδομένων για ατυχήματα σε όλο τον κόσμο, ώστε να έχει την πλήρη γνώση των λόγων, οι οποίοι προκάλεσαν το ατύχημα.
Κυριάκος Παρασίδης