Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν πάνω από το 50% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν παγκοσμίως. Αυτό το ποσοστό των πωλήσεων σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αγνοηθεί από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές κατασκευάστριες εταιρείες. Η πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνα με αντικείμενο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της AlixPartners δείχνει ότι η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και αναμένεται να γίνει ακόμη μεγαλύτερη τα επόμενα χρόνια.
Περίπου το 97% των 1.000 ερωτηθέντων στην Κίνα αναφέρουν ότι η επόμενη αγορά οχήματος πιθανόν να είναι ένα EV, σε σύγκριση με το 35% στις ΗΠΑ και το 43% στην Ευρώπη. Οι Κινέζοι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να εξετάσουν την αγορά ενός εγχώριου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δίνοντας ένα σαφές πλεονέκτημα στον όγκο των πωλήσεων.
Μέχρι σήμερα, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονταν να μπουν στις ώριμες αγορές της Ευρώπης. Όμως, σύμφωνα με έρευνες, περισσότεροι από τους μισούς στις ΗΠΑ, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία γνωρίζουν τουλάχιστον μία κινεζική μάρκα, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Leap Motor και Nio. Ένα μεγάλο ποσοστό αναφέρει ότι θα εξετάσουν την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, εφόσον η τιμή τους μειωθεί κατά 20% σε σχέση με τις σημερινές τιμές.
Τα κινέζικα EV είναι σημαντικά φθηνότερα στις ευρωπαϊκές και αμερικάνικες αγορές, λόγω του χαμηλού μισθολογικού κόστους στην Κίνα, των κρατικών επιδοτήσεων για εξαγωγές και του ευνοϊκότερου κόστους μπαταριών. Ωστόσο, οι δασμοί που έχουν επιβληθεί στα κινεζικά EV από τις ΗΠΑ και την ΕΕ αποτελούν έναν σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει την είσοδό τους στις αγορές αυτές.
Οι κινεζικές μάρκες έχουν υιοθετήσει μια διαφορετική φιλοσοφία από τις περισσότερες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, εστιάζοντας σε πλούσιες εκδόσεις που οι ευρωπαϊκές μάρκες προσφέρουν σε υψηλότερες τιμές.
Στις δυτικές κοινωνίες, είναι αναγκαίο να επιλυθούν βασικά θέματα όπως οι υποδομές, για να δοθεί περαιτέρω ώθηση στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Στις ΗΠΑ, το 43% των υποψηφίων ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρει ότι δεν υπάρχουν αρκετά μέρη φόρτισης, κάτι που ισχύει και στην Ευρώπη.
Η επανάσταση των EV προσφέρει πολλές ευκαιρίες για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως. Εάν οι Κινέζοι κατασκευαστές θέλουν να συνεχίσουν την επέκτασή τους στη διεθνή σκηνή, θα πρέπει να διατηρήσουν τα συγκεκριμένα πλεονεκτήματά τους, ώστε να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο στις προκλήσεις των ώριμων αγορών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ