Πώς οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Πώς οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορούν να μειώσουν την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου από 10% μέχρι και 30%. Αυτό συμβαίνει επειδή οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι κατασκευασμένες από ιόντα λιθίου. Για να παραχθεί ηλεκτρική ενέργεια, υπάρχει μετακίνηση των ιόντων από την αρνητική στη θετική πλευρά της μπαταρίας. Όταν κάνει κρύο, αυτή η χημική αντίδραση είναι πιο αργή, γεγονός που καθιστά την μπαταρία λιγότερο αποδοτική και επομένως προσφέρει μικρότερη αυτονομία.

Παρόμοια είναι και τα χαρακτηριστικά όταν υπάρχει πολύ υψηλή θερμοκρασία. Όμως σε αυτή την περίπτωση τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν καλύτερα συστήματα διαχείρισης της επιπλέον θερμότητας, αποβάλλοντας την μέσω ενός συστήματος ψύξης. Στις χαμηλές θερμοκρασίες, αν μια μπαταρία χάσει το 20% της χωρητικότητάς της, η αυτονομία ενός αυτοκινήτου 350 χιλιομέτρων μειώνεται κατά περίπου 70 χιλιόμετρα. Αν η διαδρομή είναι απαιτητική, η μέση ενεργειακή κατανάλωση αυξάνεται, επιδεινώνοντας την κατάσταση.

Οι συνθήκες του δρόμου παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο. Σε συνθήκες παγετού και ολισθηρότητας, η ανάκτηση ενέργειας κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος μειώνεται σημαντικά, όσο και η φόρτιση της μπαταρίας. Επιπλέον, το χιόνι, η λάσπη και ο άνεμος αυξάνουν την αντίσταση κύλισης του οχήματος, απαιτώντας μεγαλύτερη ενέργεια για την οδήγηση. Όταν η μπαταρία έχει χαμηλά ποσοστά φόρτισης, τα στοιχεία παγώνουν ευκολότερα στις χαμηλές θερμοκρασίες.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν ένα αυτοκίνητο έχει 350 χιλιόμετρα αυτονομία και σε μία απόσταση 170 χιλιομέτρων, οι συνθήκες θα μπορούσαν να μειώσουν την αυτονομία στο 30% αντί για το 50%. Ακόμα περισσότερο, όταν η αρχική αυτονομία είναι μικρότερη ή όταν η φόρτιση της μπαταρίας δεν είναι στο 100%.

Για να αποφευχθούν αυτά τα προβλήματα, είναι σημαντικό οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων να ξεκινούν με πλήρη φόρτιση και να ρυθμίζουν τη θέρμανση της καμπίνας όταν το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο στην πρίζα.

Επιπλέον, το κρύο μπορεί να επηρεάσει την ταχύτητα φόρτισης. Πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν έξυπνη τεχνολογία διαχείρισης ενέργειας για να προετοιμάσουν την μπαταρία πριν από τη φόρτιση. Οι αντλίες θερμότητας και τα θερμαινόμενα καθίσματα μπορούν να συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας. Η μείωση της ταχύτητας και η οδήγηση σε Eco προφίλ βοηθούν στη μείωση κατανάλωσης ενέργειας και μεγιστοποιούν την αυτονομία.

Τέλος, οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να προγραμματίζουν τις φορτίσεις και τις διαδρομές τους, λαμβάνοντας υπόψη τις καιρικές συνθήκες και φροντίζοντας να μην αφήνουν την μπαταρία σε χαμηλά επίπεδα φόρτισης.

Loading

Play