«Η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ουσιαστικά δεν μειώνει τον αριθμό των ρυπογόνων αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα ο αριθμός τους να αυξάνεται μήνα με τον μήνα», αναφέρει ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος. «Υπάρχει υπερκορεσμός του οδικού δικτύου, όπου πολλά από τα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα είναι παλαιάς τεχνολογίας και εκλύουν υψηλούς ρύπους». Σήμερα δεν προσφέρεται ελκυστική εναλλακτική για όσους θέλουν να εγκαταλείψουν το ιδιωτικό όχημα.
Οι θέσεις του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης είναι η υιοθέτηση ενός νέου συστήματος ανταλλαγής περιβαλλοντικού οφέλους, στα πρότυπα του Πρωτοκόλλου του Κιότο. Έτσι, κάθε ιδιώτης ή επιχείρηση που αποσύρει μόνιμα ένα ρυπογόνο όχημα από την κυκλοφορία, χωρίς να το αντικαθιστά με νέο, προτείνει να ανταμείβεται με ένα πακέτο επιδοτήσεων-προνομίων που θα ενισχύει τις καθαρές, δημόσιες ή κοινόχρηστες μεταφορές. Επίσης, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης προτείνει ανταποδοτικά κίνητρα για απόσυρση ΙΧ, σύμφωνα με τα οποία ο ιδιοκτήτης του αποσυρόμενου οχήματος μπορεί να επιλέξει ένα ή περισσότερα από την δωρεάν μετακίνηση με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για 10 χρόνια, έκπτωση 50% σε συμβεβλημένα ταξί και Uber για ένα διάστημα και συνδρομή σε υπηρεσίες car-sharing ή επιταγή για αγορά ποδηλάτου ή ηλεκτρικού πατινιού.