Τον Νοέμβριο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 1,9%. Η Γαλλία πρωτοστάτησε με απότομη πτώση 12,7%, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-10,8%), ενώ η γερμανική αγορά παρέμεινε ελαφρά στάσιμη (0,5%). Μόνο η Ισπανία κατέγραψε θετική ανάπτυξη (6,4%), σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2024, οι ταξινομήσεις παρέμειναν σταθερές (+0,4%), φτάνοντας τα 9,7 εκατομμύρια μονάδες. Ενώ η αγορά στην Ισπανία είχε θετικές επιδόσεις (+5,1%), πτώση σημειώθηκε στη Γαλλία (-3,7%), τη Γερμανία (-0,4%) και την Ιταλία (-0,2%).
Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία για τον Νοέμβριο του 2024 μειώθηκε στο 15% από 16,3% πέρυσι, με τον όγκο να μειώνεται κατά 9,5%. Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκαν επίσης κατά 8,8%. Το μερίδιο αγοράς για αυτόν τον τύπο οχημάτων διαμορφώθηκε στο 7,6%, σημειώνοντας μείωση 0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.
Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 9,5% και ανήλθαν σε 130.757 μονάδες τον Νοέμβριο του 2024. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των εγγραφών στη Γερμανία (-21,8%) και στη Γαλλία (-24,4%), με το συνολικό μερίδιο αγοράς να ανέρχεται στο 13,4%.
Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 18,5% τον Νοέμβριο, με το μερίδιο αγοράς να ανέρχεται στο 33,2%, ξεπερνώντας τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων για τρίτο συνεχόμενο μήνα.
Τον Νοέμβριο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7,8%. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις εγγραφές να πέφτουν κατά 31,5%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με πτώση 12,3%. Αν και πιο μέτριες, η Γερμανία και η Ισπανία κατέγραψαν επίσης πτώση.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ