Σημαντική μείωση στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων λόγω πτώσης της ζήτησης

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσαρμόζουν τα σχέδιά τους για την ηλεκτροκίνηση, καθώς η παγκόσμια ζήτηση για τα ηλεκτρικά οχήματα επιβραδύνεται.

Η παγκόσμια πώληση των ηλεκτρικών οχημάτων (αμιγώς ηλεκτρικών EV και plug-in hybrid) αυξήθηκε μόλις κατά 20% το πρώτο εξάμηνο του 2024, πολύ χαμηλότερα από τις προσδοκίες των αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με έρευνα της Rho Motion, όπως αναφέρει το Reuters. Η αγορά της Ευρώπης σημείωσε ανάπτυξη μόλις 1% την ίδια περίοδο. Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία θεωρούνται πιο προσιτός συμβιβασμός μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της αμιγούς ηλεκτροκίνησης, έχουν αυξηθεί.

Η ιαπωνική Toyota Motor φέρεται να μείωσε τα σχέδιά της για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων για το 2026 κατά ένα τρίτο. Είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που αναθεώρησε τα σχέδιά της για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων, λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης, όπως αναφέρει το Reuters. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο σχεδιάζει να κατασκευάσει 1 εκατομμύριο EV το 2026, ενώ ο αρχικός της στόχος ήταν 1,5 εκατομμύριο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με την επιχειρηματική Nikkei.

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει και υβριδικά μοντέλα (mild hybrid και plug-in hybrid) έως το 2030, αναθεωρώντας τον αρχικό της στόχο να διαθέτει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, δεν έχει αλλάξει τους στόχους της για το 2030 σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα, που θα αποτελούν το 70% των πωλήσεών της στην Ευρώπη και το 50% στις ΗΠΑ και την Κίνα, παρά τις προειδοποιήσεις για επιβράδυνση της ζήτησης.

Η Ford μείωσε το μερίδιο των ετήσιων δαπανών που αφορούν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σε περίπου 30% από 40%, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στα υβριδικά μοντέλα.

Η premium γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Porsche περιόρισε τις φιλοδοξίες της, δηλώνοντας ότι θα μπορούσε να πετύχει τον αρχικό της στόχο για 80% πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μέχρι το 2030, μόνο εάν η ζήτηση το δικαιολογούσε.

Η Renault, δύο χρόνια μετά την ανακοίνωση ότι όλες οι πωλήσεις της θα αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030, αναθεώρησε τη στρατηγική της ώστε να περιλαμβάνει και αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η General Motors μείωσε τις προβλέψεις της για την παραγωγή EV για το 2024, ενώ η Mercedes-Benz δήλωσε ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών της οχημάτων θα αντιστοιχούν έως και στο 50% του συνόλου έως το 2030, πέντε χρόνια αργότερα από την αρχική πρόβλεψη.

©

Loading