Στρατηγικές και συνεργασίες αυτοκινητοβιομηχανιών για την αποφυγή προστίμων ρύπων

Στρατηγικές και συνεργασίες αυτοκινητοβιομηχανιών για την αποφυγή προστίμων ρύπων

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πλέον αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων το 2025. Τα πρόστιμα είναι μεγάλα και έτσι καταστρώνουν τα πλάνα τους προκειμένου να τα αποφύγουν. Σχεδόν όλες σχεδιάζουν να αγοράσουν πιστώσεις άνθρακα από εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, όπως για παράδειγμα από την Tesla και την Polestar, οι οποίες έχουν μηδενικές εκπομπές.

Αυτή είναι μια τακτική που εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια, με τις εταιρείες που έχουν τις υψηλότερες εκπομπές να αγοράζουν πιστώσεις άνθρακα από άλλες που έχουν χαμηλότερες. Σε αυτή την περίπτωση κάθε εταιρεία θα μπορέσει να εξοικονομήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από τα πρόστιμα.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο όμιλος Stellantis, η Toyota, η Ford, η Mazda και η Subaru σχεδιάζουν να συνεργαστούν με την αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Tesla για να συμμορφωθούν με τους κανόνες της ΕΕ για το 2025. Από την άλλη, η Mercedes θα συνεργαστεί με την Polestar. Για την Tesla, οι πωλήσεις πίστωσης άνθρακα αντιπροσώπευαν σχεδόν το 3% των συνολικών εσόδων της τον προηγούμενο χρόνο. Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην κινεζική Geely, δεν έδωσε στοιχεία για τις επόμενες κινήσεις της πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, αλλά ανέφερε ότι έχει σημαντικό «πλεόνασμα» διοξειδίου του άνθρακα φέτος, καθώς οι παγκόσμιες εκπομπές της έχουν μειωθεί κατά 40% σε σχέση με τα όρια του 2018. Ωστόσο, την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του περασμένου έτους, οι πωλήσεις πίστωσης άνθρακα της εταιρείας αποτελούσαν περίπου το 0,3% των συνολικών εσόδων της Volvo.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τις δηλώσεις του ισχυρού άνδρα του γκρουπ της Renault, Luca De Meo, ο οποίος τόνισε ότι οι κανόνες του 2025 θα μπορούσαν να κοστίσουν στους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ. Την ίδια στιγμή, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ζητά αναθεώρηση των ορίων, ενώ ορισμένες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας, ζητούν την αναστολή των προστίμων του 2025. Οι κατασκευάστριες εταιρείες για να πετύχουν τους στόχους που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα πρέπει να αυξήσουν τα ποσοστά πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Οι κατασκευαστές αναμένεται να βασιστούν σε μεγάλες εκπτώσεις για να προωθήσουν περισσότερες πωλήσεις EV, θεωρώντας ότι είναι προτιμότερο να δώσουν εκπτώσεις στους καταναλωτές παρά να πληρώσουν βαριά πρόστιμα. Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει το 20% των πωλήσεων να είναι ηλεκτρικά μοντέλα. Σήμερα, μόνο το 13% των οχημάτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη κατά τους πρώτους 11 μήνες του 2024 ήταν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Loading

Play