Στρατηγικό σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αναγέννηση της αυτοκινητοβιομηχανίας

Στρατηγικό σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αναγέννηση της αυτοκινητοβιομηχανίας

Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας παρουσίασε σήμερα στις Βρυξέλλες ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού. «Είναι ένα σχέδιο για να παραμείνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι προμηθευτές και οι σχετικοί τομείς υπηρεσιών της Ευρώπης, καινοτόμοι, ανταγωνιστικοί και σταθερά αγκυροβολημένοι στην Ευρώπη», ανέφερε ο Επίτροπος, επισημαίνοντας ότι ο κλάδος συμβάλλει κατά 7% στο ΑΕΠ της ΕΕ και απασχολεί περίπου 13,8 εκατομμύρια άτομα.

Σύμφωνα με τον Επίτροπο Μεταφορών, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία απειλείται από διάφορους κινδύνους που αφορούν την εφοδιαστική αλυσίδα, το κόστος ενέργειας, τις ελλείψεις προσωπικού, τον προστατευτισμό και την υπερβολική εξάρτηση από εισαγόμενες προμήθειες που ασκούν τεράστια πίεση στον κλάδο. Επιπλέον, οι ευρωπαϊκές εταιρείες υστερούν σε βασικές στρατηγικές τεχνολογίες, όπως μπαταρίες, λογισμικό και αυτόνομη οδήγηση.

Το σημερινό σχέδιο δράσης είναι μόνο η αρχή και καθορίζει εμβληματικές πρωτοβουλίες σε πέντε τομείς: στην καινοτομία και την ψηφιοποίηση, την καθαρή κινητικότητα, την ανταγωνιστικότητα και ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τις δεξιότητες και τους ίσους όρους ανταγωνισμού.

Για να μετατραπεί αυτό το φιλόδοξο σχέδιο σε δράση, ο Επίτροπος Μεταφορών τόνισε ότι διατίθενται ως 50 δισ. ευρώ στο πλαίσιο του InvestEU για καθαρή τεχνολογία και καθαρή κινητικότητα, 1,8 δισ. ευρώ από το Ταμείο Καινοτομίας για την κατασκευή μπαταριών, 1 δισ. ευρώ από το Horizon Europe για συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα και μπαταρίες και 570 εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της Διευκόλυνσης Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων για σημεία φόρτισης, με έμφαση στα φορτηγά. Επιπλέον, διατίθενται 90 εκατ. ευρώ από το Erasmus+ για την κατάρτιση του εργατικού δυναμικού, καθώς και πρόσθετη χρηματοδότηση για τις ΜΜΕ.

Σε ό,τι αφορά την ψηφιοποίηση, ο Επίτροπος Μεταφορών εξήγησε ότι δεν είναι απλώς μια προτεραιότητα, αλλά η καρδιά όλων όσων κάνουμε για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. «Χρειαζόμαστε περισσότερη Ε&Α και καινοτομία. Πρέπει να φέρουμε τα αποτελέσματα στην αγορά», τόνισε ο Επίτροπος, ενώ παραδέχτηκε ότι η Κίνα και οι ΗΠΑ προηγούνται στο σχετικό ανταγωνισμό.

Σε ό,τι αφορά την καθαρή κινητικότητα, ο Επίτροπος Μεταφορών τόνισε ότι «πρέπει να είμαστε πραγματιστές» και ότι αντί για ετήσια συμμόρφωση, οι εταιρείες θα έχουν κατ’ εξαίρεση τρία χρόνια, 2025, 2026 και 2027, για συμμόρφωση με τους στόχους.

Τέλος, ο Επίτροπος αναφέρθηκε στη σημαντικότητα της κοινωνικής διάστασης και της ανάγκης εκπαίδευσης των εργαζομένων για τις νέες τεχνολογίες. «Πρέπει να εκπαιδεύσουμε και να προσελκύσουμε εργαζόμενους με τις δεξιότητες για ένα ψηφιακό μέλλον», δήλωσε.

Loading

Play