Στρατηγικός διάλογος για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Στρατηγικός διάλογος για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι εισαγωγικές εταιρείες και οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, οι οποίες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στις μελλοντικές πωλήσεις των αυτοκινήτων, θα πρέπει να συμμετάσχουν σε έναν στρατηγικό διάλογο με αντικείμενο το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτός ο διάλογος οφείλει να έχει ως κύριο θέμα τις εκπομπές ρύπων άνθρακα, αλλά παράλληλα θα προβλέπει και την προσπάθεια των κατασκευαστών να βγάλουν στην παραγωγή ελκυστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία θα είναι προσιτά και αξιόπιστα, προκειμένου να πιάσουν τους στόχους των ρύπων που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αυτό επισημαίνει μεταξύ άλλων, σε επιστολή που έστειλε πριν λίγες ημέρες προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, Ola Kallienius, ο οποίος τονίζει ότι χρειάζεται να υπάρξει στο μέλλον μια ρεαλιστική πορεία για την απαλλαγή από τον άνθρακα και ότι το αποτέλεσμα αυτό θα πρέπει να βασίζεται αποκλειστικά στην αγορά και όχι στις κυρώσεις και τα πρόστιμα. ‘Αλλωστε τα επικείμενα πρόστιμα δεν επιτρέπουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες, εφόσον μπορούν, να μειώσουν τις τιμές των μοντέλων τους. Η στρατηγική της απαλλαγής από τις εκπομπές ρύπων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να δημιουργήσει οικονομική ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα και σε καμία περίπτωση να μην την περιορίσει, ανέφερε στην επιστολή του ο κ. Kallienius.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί σήμερα 13 εκατομμύρια εργαζόμενους σε όλους τους τομείς του αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και συνεισφέρει στο 7% του ΑΕΠ της. Ωστόσο, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να μείνει πίσω σε σχέση με τους διεθνείς ανταγωνιστές, τόσο στην τεχνολογία όσο και στο κόστος παραγωγής. Οι κινέζοι κατασκευαστές όχι μόνο έχουν σημαντικό πλεονέκτημα κόστους, αλλά αναλαμβάνουν επίσης και το προβάδισμα σε βασικούς τομείς, όπως οι μπαταρίες της επόμενης γενιάς, το λογισμικό και την αυτόνομη οδήγηση.

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν μεγάλο χάσμα κόστους στους τομείς της ενέργειας και του κόστους εργασίας σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές τους. Μετά τα τελευταία δεδομένα που έχουν να κάνουν με τους δασμούς, η ΕΕ πρέπει να προστατεύσει την εγχώρια αγορά και την οικονομία της. «Η εμπειρία έχει δείξει ότι οι πιθανοί εμπορικοί πόλεμοι δεν έχουν νικητές. Τα προστατευτικά μέτρα δεν είναι απαραίτητα η καλύτερη λύση», είπε ολοκλήρωσε ο Kallenius.

Loading

Play