Στροφή των πετρελαϊκών εταιρειών προς την ηλεκτροκίνηση: Νέα πρατήρια και στρατηγικές

Στροφή των πετρελαϊκών εταιρειών προς την ηλεκτροκίνηση: Νέα πρατήρια και στρατηγικές

Τον προηγούμενο μήνα η Total Energies άνοιξε το πρώτο πρατήριο καυσίμων αποκλειστικά με ηλεκτρικό ρεύμα στο Παρίσι, δείχνοντας ότι οι πετρελαϊκές εταιρείες αλλάζουν τα πλάνα τους και στρέφονται και αυτές προς την ηλεκτροκίνηση. Αυτή η εξέλιξη έρχεται καθώς η πτώση της ζήτησης για καύσιμα μειώνεται κάθε χρόνο, είτε λόγω της αύξησης της ηλεκτροκίνησης, είτε γιατί τα σύγχρονα αυτοκίνητα καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο.

Το νέο πρατήριο προσφέρει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση, επιτρέποντας σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να διανύει 100 χιλιόμετρα μέσα σε έξι λεπτά ή να φθάνει στο 80% της φόρτισης μέσα σε 20 έως 30 λεπτά. Οι τιμές θα είναι σταθερές σε όλο το εθνικό δίκτυο, με 49 λεπτά ανά κιλοβάτ για τον φορτιστή των 50 kW και 59 λεπτά ανά kW για τους εξαιρετικά γρήγορους ταχυφορτιστές. Το πρατήριο διαθέτει επίσης χώρο χαλάρωσης με wifi, καταστήματα για σνακ και ποτά, καθώς και εγκαταστάσεις μπάνιου. Πολύ σύντομα, η εταιρεία θα μετατρέψει άλλα 100 πρατήρια καυσίμων, τα οποία θα βρίσκονται κάθε 100 χιλιόμετρα στις πιο πολυσύχναστες διαδρομές της Γαλλίας.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το 2023 υπήρχαν 137.500 πρατήρια καυσίμων σε όλη την Ευρώπη, μειωμένα από 144.000 το 2021, δείχνοντας την τάση των πρατηρίων καυσίμων.

Η Shell είναι κορυφαίος παίκτης στον τομέα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (EV), με στόχο να εγκαταστήσει περισσότερους από 500.000 φορτιστές έως το 2025. Μακροπρόθεσμα, επιδιώκει να γίνει ο μεγαλύτερος πάροχος φόρτισης EV στον κόσμο και έως το 2050 να μετατραπεί σε μια ενεργειακή εταιρεία με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Για το σκοπό αυτό, δημιουργεί ένα χαρτοφυλάκιο ενεργειακών προϊόντων με χαμηλές ή καθόλου εκπομπές άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων των ανανεώσιμων πηγών ηλεκτρικής ενέργειας, του υδρογόνου και των βιοκαυσίμων. Έχει εξαγοράσει πολλές εταιρείες φόρτισης EV, όπως τις New Motion και Ubitricity, για να επεκτείνει το δίκτυο φόρτισης της, ιδιαίτερα σε αστικές περιοχές. Παράλληλα, επεκτείνει το δημόσιο δίκτυο φόρτισης κατά μήκος των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, στα πρατήρια καυσίμων της, αλλά και σε σούπερ μάρκετ και επαγγελματικούς χώρους.

Η BP επενδύει επίσης στην υποδομή φόρτισης EV, στοχεύοντας να αυξήσει τα παγκόσμια σημεία φόρτισής της σε 100.000 έως το 2030, εστιάζοντας στους γρήγορους και εξαιρετικά γρήγορους φορτιστές. Το 2018, απέκτησε την Chargemaster, μια κορυφαία βρετανική εταιρεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία τώρα έχει μετονομαστεί σε BP Pulse και διαθέτει σχεδόν 35.000 σημεία φόρτισης παγκοσμίως.

Η Eni που έχει ισχυρή θέση στην Ιταλία, ακολουθεί μια πολυδιάστατη προσέγγιση, επενδύοντας σε υποδομές φόρτισης EV, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και βιοκαύσιμα. Επεκτείνει το δίκτυο των ταχυφορτιστών της σε όλη την Ευρώπη. Οι ισπανικές Repsol και PKN Orlen από την Πολωνία επεκτείνουν επίσης τα δίκτυά τους φόρτισης EV, ενώ η Chevron και η ExxonMobil εισέρχονται με αργό ρυθμό στην ηλεκτροκίνηση.

Συμπερασματικά, ενώ ο χρόνος φόρτισης δεν είναι αντίστοιχος με αυτόν στα υγρά καύσιμα, η φιλοσοφία, η διαρρύθμιση των πρατηρίων και οι τοποθεσίες αλλάζουν. Οι εταιρείες επικεντρώνονται στη δημιουργία πρατηρίων κοντά σε ξενοδοχεία, καταστήματα τροφίμων και ποτών, πολυκαταστήματα, καφετέριες και εστιατόρια. Έτσι, ενώ ο αριθμός των πρατηρίων είναι πιθανό να μειωθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, πρατήρια με κύριο στόχο την φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα κατασκευάζονται συνεχώς, προσφέροντας λύσεις για την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Loading

Play