Συστήματα ασφαλείας στο αυτοκίνητο, που προάγουν την αυτόνομη οδήγηση, θα εξαλείψουν τα τροχαία ατυχήματα

Συστήματα ασφαλείας στο αυτοκίνητο, που προάγουν την αυτόνομη οδήγηση, θα εξαλείψουν τα τροχαία ατυχήματα

Πέρυσι 1,35 εκατομμύρια άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα παγκοσμίως. Αριθμός που από μόνος του προκαλεί έντονο προβληματισμό. Το πρόβλημα, μάλιστα, τα επόμενα χρόνια θα γίνει πιο έντονο, αν σκεφτούμε ότι η τάση του ανθρώπου είναι να κινείται όλο και περισσότερο. Αυτός αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους που οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αποφασίσει να επενδύσουν στην αυτόνομη οδήγηση, που σύμφωνα με έρευνες, θα ελαχιστοποιήσει τα θανατηφόρα ατυχήματα.

«Ο αριθμός των θυμάτων και των ατυχημάτων είναι ένας φοβερός απολογισμός. Έχουμε την τεχνογνωσία και την ακλόνητη βούληση να πετύχουμε τον στόχο του Vision Zero, δηλαδή έναν κόσμο χωρίς θανάτους από τροχαία, τραυματισμούς και τελικά χωρίς ατυχήματα», αναφέρει το μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της Continental AG και επικεφαλής του τμήματος ασφάλειας της εταιρείας, Frank Jourdan.

Ο τελευταίος αποκάλυψε, ότι μεταξύ των καινοτομιών της εταιρείας του, που στοχεύει στην υποστήριξη και την ασφάλεια των οδηγών, είναι μια νέα γενιά ραντάρ μικρής εμβέλειας το οποίο θα «διαβάζει» το περιβάλλον του οχήματος και θα αναλύει τα δεδομένα του δρόμου και της κατάστασης του οδηγού. Σύμφωνα με αυτό το ραντάρ, αν κάποια σκούτερ, ποδηλάτες ή πεζοί πλησιάσουν από την πίσω δεξιά πλευρά, αυτό ανιχνεύει τον κίνδυνο. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί σε μια πρώτη προειδοποίηση του συστήματος, το ραντάρ προωθεί ένα σχετικό σήμα στο φρένο και το αυτοκίνητο σταματά πριν συμβεί κάποιο ατύχημα. Το σύστημα ήδη κάνει ό,τι απαιτούν τα σενάρια του Euro NCAP 2022, δηλαδή περαιτέρω βελτίωση της προστασίας των πεζών, των σκούτερ και των ποδηλάτων. Συστήματα που θα δούμε στα καινούρια αυτοκίνητα από το 2022 και μετά. Δύο ακόμη σημεία εξέλιξης για την αποφυγή ατυχημάτων είναι η συνεργασία των αυτοκινήτων μεταξύ τους, όπου θα μεταφέρονται από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο μια σειρά πληροφοριών, ώστε ο οδηγός να είναι ενήμερος για την κατάσταση που επικρατεί σε πολύ κοντινή απόσταση. Το σύστημα που το ονόμασαν eHorizon, στέλνει τα επεξεργασμένα δεδομένα πίσω στα οχήματα, τα οποία αξιοποιούνται. Ανάλογα με τη διαμόρφωση του συστήματος μπορεί να ενεργοποιηθεί αυτόματα το σύστημα πέδησης, ώστε να διασφαλίσει την ασφάλεια και τη σταθερότητα στην οδήγηση.

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play