EUROKINISSI/ΕΦΗ ΣΚΑΖΑ

Τα αυτοκίνητα «μπαίνουν στην πρίζα» και μειώνουν τους ρύπους

Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με μηδενικούς ρύπους και μοντέλα διπλής ενέργειας (υβριδικά plug-in), αναμένεται να αποτελέσουν και τη λύση στο πρόβλημα των εκπομπών ρύπων, που καλούνται να λύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες το 2021.

propoli

Οι νέοι κανόνες εκπομπών ρύπων που αναμένεται να ισχύσουν από το 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλάζουν τα δεδομένα στην αυτοκίνηση. Με τα νέα όρια η γκάμα των μοντέλων κάθε κατασκευαστή δεν θα πρέπει να ξεπερνάει κατά μέσο όρο τα 95 γρ/χλμ εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Σήμερα, ενόψει των νέων ορίων, τα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα αποτελούν τη λύση, καθώς συνδυάζουν ένα ή και περισσότερους ηλεκτροκινητήρες που δίνουν αυτονομία 50-60 ίσως και παραπάνω χιλιόμετρα για τη μετακίνηση στην πόλη και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με ιδιαίτερα χαμηλούς ρύπους. Αυτός, μάλιστα, κατά τη διάρκεια της συνδυαστικής λειτουργίας δέχεται βοήθεια από τον ηλεκτροκινητήρα, γεγονός που συμβάλλει αποφασιστικά στη μείωση των ρύπων.

Αυτή η κατηγορία παρέχει στους κατόχους το πλεονέκτημα της κίνησης του οχήματός τους εντός πόλης με ηλεκτροκίνηση, αλλά και την ευελιξία της μετακίνησης για μεγαλύτερα ταξίδια, που θα κληθεί να δώσει την απαιτούμενη ενέργεια ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.

Η πανδημία του κορονοϊού έχει μεταθέσει τα σχέδια και τα πλάνα των αυτοκινητοβιομηχανιών, μέχρι και αυτές σιγά- σιγά να μπουν στη διαδικασία της παραγωγής και διάθεσης των νέων μοντέλων τους.

Πλέον, το πλάνο της επόμενης φάσης είναι τα καινούρια αυτοκίνητα να μπαίνουν στην πρίζα.  Το σίγουρο είναι ότι η στρατηγική των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι να προωθήσουν την αμιγώς ηλεκτροκίνηση για αυτοκίνητα που κινούνται μέσα στην πόλη και τα υβριδικά plug-in οχήματα για όσους έχουν αυξημένες ανάγκες μετακίνησης και με προσανατολισμό τα ταξίδια, έχοντας ως δυνατό χαρτί την τιμή, καθώς ένα υβριδικό plug-in αυτοκίνητο είναι φθηνότερο σήμερα από ένα ηλεκτροκίνητο.

Loading