Τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα που έχουν έστω και μικρή ηλεκτρική αυτονομία έχουν διπλάσιες πιθανότητες να χτυπήσουν πεζούς από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Epidemiology & Community Health του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η ανάλυση των στοιχείων έδειξε ότι αυτό συμβαίνει επειδή τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ πιο αθόρυβα από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ. Μάλιστα σε ένα θορυβώδες αστικό μέρος είναι πολύ πιο δύσκολο να ακούσεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (EV) να πλησιάζει, ενώ οι πεζοί είχαν σχεδόν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να χτυπηθούν από ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ότι ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
«Τα EV είναι σίγουρα κάτι για το μέλλον και ένας υπέροχος τρόπος για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης», ανέφερε ο επικεφαλής ερευνητής της μελέτης, Phil J. Edwards και συνέχισε: «αλλά πρέπει να μετριάζουμε τον κίνδυνο». Με άλλα λόγια: οι οδηγοί EV «πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τους πεζούς».
Η απόσπαση της προσοχής των πεζών είναι επίσης πιθανός παράγοντας που συμβάλλει στην αύξηση των ατυχημάτων, καθώς αυτό που συμβαίνει είναι ότι οι άνθρωποι είναι πολύ απασχολημένοι κοιτάζοντας τα κινητά τους τηλέφωνα, ακούν δυνατά μουσική ή γενικότερα είναι αφηρημένοι κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών τους.
Λύση του προβλήματος, αποτελεί ο θόρυβος που κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν αυτά κινούνται με πολύ χαμηλές ταχύτητες ώστε να γίνονται ευκολότερα αντιληπτά από τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, μάλιστα, έχουν αντικαταστήσει αυτόν το θόρυβο και με μουσική.
Κυριάκος Παρασίδης