Το 80% περίπου των τροχαίων ατυχημάτων σημειώνονται μέσα στις μεγαλουπόλεις και το 60%-70% των ατυχημάτων σημειώνονται με ταχύτητες κάτω των 40 χλμ./ώρα.
Αυτή ήταν μόνο μία από τις πολλές επισημάνσεις που έκανε ο Αναστάσιος Μαρκουΐζος (Ιαβέρης) κατά τη διάρκεια της ομιλίας του για την οδική ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης «Μανώλης Αναγνωστάκης».
«Πρέπει πάνω από όλα να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι. Είναι πάρα πολύ δύσκολο για έναν πατέρα ή για έναν παππού να πηγαίνει στην κηδεία του παιδιού ή του εγγονού του. Όχι άλλη γενοκτονία. Τα περισσότερα ατυχήματα είναι χαζά. Όλοι πιστεύουν ότι δεν θα συμβεί σε αυτούς. Όμως δεν είναι έτσι. Οι οδηγοί αγώνων μετά από πολλά χρόνια οδήγησης και εμπειρίας τολμούν να πουν ότι ξέρουν να οδηγούν. Όχι ένας νέος οδηγός που μόλις πήρε το δίπλωμα οδήγησης. Κάθε χρόνο έχουμε έναν εμφύλιο πόλεμο και σκοτώνονται εκατοντάδες άνθρωποι, πολλαπλάσιοι μένουν ανάπηροι ή έχουν πολλά προβλήματα μέχρι το τέλος της ζωής τους», τόνισε ο κ. Μαρκουΐζος.
Ο ίδιος πάντως προέτρεψε να υπάρξει άμεσα ενημέρωση όχι μόνο μέσα από τα σχολεία, αλλά και από τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας. «Επιτέλους θα πρέπει να υπάρχει μάθημα κυκλοφοριακής Αγωγής στα σχολεία. Εμείς όσο μπορούμε πηγαίνουμε στα σχολεία και ενημερώνουμε τα μικρά παιδιά. Όμως όλοι πρέπει να δουλέψουμε πάνω σε αυτό το θέμα. Τα παιδιά παίρνουν παραδείγματα από τους γονείς και κάνουν αυτά που κάνουν οι γονείς. Πάντα ζώνη όχι μόνο στους εμπρός, αλλά και στους πίσω επιβάτες, γιατί αυτοί έχουν 6-7 φορές μεγαλύτερη ορμή. Πρέπει να βγουν σποτάκια στις τηλεοράσεις, στα περιοδικά, στις εφημερίδες για να υπάρξει ευαισθητοποίηση, ενώ οι ποινές για τροχαίες παραβάσεις θα πρέπει να γίνουν πιο αυστηρές».
Ο βετεράνος οδηγός αγώνων αυτοκινήτων αναφέρθηκε στη σημαντικότητα της αυτοεκτίμησης και στην προσοχή που χρειάζεται να διαθέτει ένας οδηγός στο δρόμο. «Έξω πρέπει να πηγαίνεις σιγά. Με μεγάλη προσοχή και ηρεμία. Μπορείς εάν επενδύσεις, να φτιάξεις 10 εκατομμύρια ανθρώπους που να έχουν παιδεία και να οδηγούν σωστά στο δρόμο. Θα πρέπει δηλαδή να έχουν αυτοεκτίμηση και να γνωρίζει ότι η ζωή του, αλλά και η ζωή των συμπολιτών του είναι πολύτιμες. Υπάρχουν άνθρωποι που τον περιμένουν και είναι για αυτούς σημαντικός άνθρωπος».
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας επισήμανε ότι «η οδηγική συμπεριφορά είναι ψηλά στην ατζέντα μας. Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να αποκτήσουν οι οδηγοί οδική συμπεριφορά. Είναι ένα τεράστιο θέμα. Η χώρα μας τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει βελτίωση στον τομέα των ατυχημάτων. Όμως θέλει ακόμη πολύ δουλειά. Πρέπει να βελτιωθούν οι υποδομές. Κάθε χρόνο χάνονται 65 άτομα ανά εκατομμύριο. Δηλαδή χάνουμε ένα μικρό χωριό από τα τροχαία. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης στοχεύει το 2030, να μειώσει την κίνηση στο κέντρο της πόλης στο ελάχιστο. Θέλουμε να κάνουμε καλούς ποδηλατόδρομους. Βελτιώνουμε καθημερινά τους δρόμους, οι οποίοι στο πολεοδομικό συγκρότημα είναι συνολικά 430 χιλιόμετρα». Στο ίδιο μήκος κύματος κυμάνθηκαν και οι δηλώσεις του υφυπουργού Εσωτερικών, Σταύρου Καλαφάτη. «Το θέμα είναι τεράστιο και περιλαμβάνει πολλά εννοιολογικά επίπεδα. Εμείς δίνουμε και θα συνεχίσουμε να δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στην οδηγική ασφάλεια. Είναι ένα θέμα που βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα μας», τόνισε ο κ. Καλαφάτης.
Ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για δράσεις της Δημοτικής Αστυνομίας, Δημήτρης Δαγκλής, τόνισε ότι «ο δήμος Θεσσαλονίκης δίνει μεγάλη έμφαση στην κυκλοφοριακή αγωγή. Θέλουμε τα παιδιά να αποκτήσουν παιδεία και εστιάζουμε πάνω σε αυτό. Η λύση του προβλήματος βρίσκεται στα χέρια και στα πόδια μας. Ως Δημοτική Αστυνομία δίνουμε έμφαση σε μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής και πιο συγκεκριμένα έχουμε επισκεφτεί 40 σχολεία και 1.500 μαθητές». Τέλος, ο διευθυντής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Θωμάς Γέρμανος επισήμανε: «πως δεν είναι στόχος μας να κόβουμε κλίσεις, αλλά να αποτρέψουμε να γίνουν ατυχήματα. Έχω βρεθεί πολλές φορές σε δυσάρεστη θέση να ενημερώσω οικογένειες για άσχημα συμβάντα. Η εμπλοκή των αλλοδαπών στα ατυχήματα είναι μεγάλη και πολλές φορές έχει διαπιστωθεί ότι στερούνται και άδειας κυκλοφορίας, ενώ έχουν διαφορετική κουλτούρα από τους Έλληνες».
Στην εκδήλωση για την οδική ασφάλεια συμμετείχε και το αγωνιστικό μονοθέσιο της φοιτητικής ερευνητικής ομάδας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Aristotle Racing Team, όπου έγινε και μια μικρή ενημέρωση για την προσπάθεια και τις αγωνιστικές υποχρεώσεις της ομάδας στο εξωτερικό. Στην εκδήλωση παρέστησαν ο παραολυμπιονίκης στην κολύμβηση, Αντώνης Τσαπατάκης και ο συγγραφέας ακτιβιστής, Δημήτρης Αντωνίου.
- Λιθουανία: Συντριβή φορτηγού αεροσκάφους κοντά στο Βίλνιους με έναν νεκρό και τρεις τραυματίες
- Αύξηση της ζήτησης για χρυσές λίρες μετά την εκλογή Τραμπ: Πώς αντιδρούν οι Έλληνες επενδυτές
- Ο πρώην εραστής της Νταϊάνα καίρια αποκαλύπτει τις πρακτικές του BBC
- Ντόναλντ Τραμπ: Στρατηγικές συμφωνίες για Ουκρανία και Μέση Ανατολή – Τα πέντε κρίσιμα εμπόδια, σύμφωνα με το Politico
- Γεωργιάδης: «Λάθος του Φάμελλου, έπρεπε να επιμείνει για δεύτερο γύρο – Άλλο το 70%-30% και άλλο το 49%-43%»