Αρνητικά κινείται η ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο εννιάμηνο του έτους στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, καθώς αυτές είναι μειωμένες κατά 1,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συνολικά σε όλη την Ευρώπη έχουν πουληθεί 11.769.175 οχήματα, ενώ μόνο φέτος τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις ήταν 1.249.403 οχήματα.
Η εικόνα αυτή όμως είναι πολύ διαφορετική για την Ελλάδα η οποία την αντίστοιχη περίοδο κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 10,3% με συνολικές πωλήσεις που άγγιξαν τις 92.772 οχήματα και όπως δείχνουν τα πράγματα η αγορά φέτος θα βρεθεί κοντά στις 110.000 πωλήσεις, με τάση να ανέβει ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια.
Σε αυτή την εικόνα βοηθούν τα πολλά νέα μοντέλα που βγάζουν ή θα βγάλουν τους επόμενους μήνες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και η τάση των οδηγών να επιλέγουν οχήματα ελεύθερου χρόνου. Δεν είναι τυχαίο ότι το 40,6% των συνολικών πωλήσεων αφορά τα SUV με τις κατηγορίες των B και C (δηλαδή των μικρομεσαίων κατηγοριών) να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Τέλος, ενθαρρυντικά μπορούν να θεωρούν και τα αποτελέσματα των πωλήσεων επαναφορτιζόμενων μοντέλων, καθώς αυτά σήμερα αποτελούν το 0,7% των πωλήσεων, με ανοδική τάση και όπως όλα δείχνουν πολύ σύντομα θα υπάρξουν οι ανάλογες υποδομές φόρτισης, τα κίνητρα από πλευράς κυβέρνησης που σε συνάρτηση με την περιβαλλοντολογική συνείδηση θα δοθεί ώθηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Άλλωστε η έκθεση αυτοκινήτου της Αθήνας που φιλοξενείται αυτές τις ημέρες στο Ελληνικό δείχνει την τάση των αυτοκινητοβιομηχανιών και των υποψήφιων αγοραστών…
Κυριάκος Παρασίδης