Κάθε χρόνο περισσότεροι από επτά εκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον πλανήτη χάνουν τη ζωή τους εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
Με αυτή τη ρύπανση έρχονται σε επαφή οι οδηγοί και επιβάτες των αυτοκινήτων, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που τα παράθυρα είναι συνέχεια ανοιχτά.
Τα αποτελέσματα των μετρήσεων είναι ενδεικτικά της επιβάρυνσης που δέχονται όσοι επιλέγουν να κινηθούν με αυτόν τον τρόπο σε σχέση τουλάχιστον με εκείνους που επιλέγουν την ακριβώς αντίθετη πρακτική, εμπιστευόμενοι το σύστημα κλιματισμού του οχήματος.
Αυτό οφείλεται στην έκθεση θαλάμου επιβατών στις πηγές από τις οποίες εκλύονται οι ρύποι, κάτι που σύμφωνα με την έρευνα συμβαίνει τουλάχιστον στο 1/3 της συνολικής διαδρομής.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που επιλέξουμε να κλείσουμε τα παράθυρα κατά την κίνησή μας στην πόλη και επιλέξουμε την επανακυκλοφορία του αέρα, τότε τα μικροσωματίδια μειώνονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κατά 80%.
Αντίθετα, το ποσοστό αυτό αυξάνεται περαιτέρω στην περίπτωση που το αυτοκίνητό μας διαθέτει φίλτρα καμπίνας τα οποία είναι ικανά να «καθαρίσουν», όσο αυτό είναι εφικτό, την ατμόσφαιρα.
Σημαντικά χαμηλότερα είναι τα ποσοστά των αιωρούμενων μικροσωματιδίων τις ώρες που δεν παρουσιάζεται κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους, με τη ρύπανση του αέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου να μειώνεται κατά 91% στην περίπτωση που διατηρούμε τα παράθυρα ανοικτά και κατά 41% όταν έχουμε κλειστά τα παράθυρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έρευνα συμμετείχαν 10 διαφορετικές πόλεις οι οποίες δεν φημίζονται για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα, όπως το Κάιρο, το Σάο Πάολο και η Τσενάι της Κίνας.
Δείτε ακόμη:
Φόρμουλα 1: Νικητής ο Φερστάπεν στο επετειακό Γκραν Πρι του Σίλβερστοουν