Το Dacia Duster διατίθεται πλέον και στην έκδοση με αέριο

Το Dacia Duster διατίθεται πλέον και στην έκδοση με αέριο

Το πιο δημοφιλές μοντέλο στην ιστορία της Dacia, το Duster, διατίθεται πλέον στην έκδοση ECO-G, με κινητήρα βενζίνης και υγραερίου. Συγκεκριμένα εξοπλίζεται με τον νέο turbo κινητήρα βενζίνης Energy 1.0 TCe που αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Ο σύγχρονος αυτός κινητήρας, που έχει αγωνιστικά γονίδια, όπως προκύπτει από την ενασχόληση του Groupe Renault με τη Formula1, συνδυάζεται, στην έκδοση ECO-G, με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου.

Ο κινητήρας διπλού καυσίμου έχει περίπου 10% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τoν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης, γεγονός που σημαίνουν σημαντική ελάφρυνση στα τέλη κυκλοφορίας.

Στην οικονομία που συντελείται θα πρέπει να θυμίσουμε ότι το κόστος του υγραερίου στην Ελλάδα είναι 60% (ή και περισσότερο) χαμηλότερο της βενζίνης και σχεδόν στο μισό του κόστους του diesel κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός κάνει οικονομία σε κάθε γέμισμα, ενώ το συνολικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι χαμηλότερο σε σχέση τόσο με έναν κινητήρα βενζίνης, όσο και με έναν diesel.

Παράλληλα, το μεγάλο όφελος είναι η αυτονομία, αφού το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με δύο δεξαμενές καυσίμων. Μία για τη βενζίνη, χωρητικότητας 50 λίτρων (όση δηλαδή και στις απλές εκδόσεις βενζίνης του μοντέλου) και μία υγραερίου, χωρητικότητας 34 λίτρων LPG. Αυτό προσφέρει στο Duster με κινητήρα ECO-G μια ασυναγώνιστη αυτονομία που φτάνει τα 1.400 χιλιόμετρα.

Η ενσωμάτωση του συστήματος υγραεριοκίνησης είναι μία διαδικασία που λαμβάνει χώρα κατευθείαν στο εργοστάσιο κατασκευής του μοντέλου. Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης απολαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα ενός εργοστασιακού τελικού προϊόντος που διέπεται από τα ίδια πρότυπα ασφάλειας και αξιοπιστίας. Και όλα αυτά όταν ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.0 TCe είναι σχεδιασμένος από την αρχή για να δουλεύει και με LPG. Παράλληλα, η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στο χώρο που, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκευών.

Η εναλλαγή ανάμεσα στα δύο καύσιμα γίνεται με δύο τρόπους. Είτε χειροκίνητα, από το διακόπτη που είναι τοποθετημένος μέσα στην καμπίνα των επιβατών, είτε αυτόματα, όταν η δεξαμενή του LPG αδειάσει. Μάλιστα, ένας ειδικός δείκτης αποτυπώνει την πληρότητα καυσίμου στη δεξαμενή υγραερίου.

Κυριάκος Παρασίδης

 

©Πηγή: amna.gr

Loading