Το νέο Audi RS Q8, πραγματοποίησε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες. Το πολυτελές γερμανικό SUV, συνδυάζει στοιχεία από τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων RS με την πρακτικότητα ενός SUV και τον δυναμικό σχεδιασμό ενός κουπέ Audi.
Το ολοκαίνουργιο Audi RS Q8, διαθέτει κινητήρα V8 biturbo με εκπληκτική απόδοση. Η γερμανική μάρκα ανακοίνωσε ότι προσφέρει και υψηλά ποσοστά δυναμικής οδήγησης. Είναι το ορόσημο της σειράς μοντέλων ειδικών προδιαγραφών RS. Το RS Q8, ανακηρύχθηκε πρόσφατα το γρηγορότερο SUV παραγωγής, μετά την επιτυχία του στη δοκιμή στη πιστά του Nürburgring, όπου σημείωσε χρόνο 7 λεπτά και 42,2 δευτερόλεπτα.
Το μοτέρ ειδικών προδιαγραφών V8 4.0, παρέχει υψηλό μείγμα ενέργειας. Η ισχύς αγγίζει τους 600 ίππους και συνεπικουρείται από την επίσης υψηλή ροπή των 80,6 χλγμ.
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, εξασφαλίζει στο μεγάλο SUV, επιδόσεις που κόβουν την ανάσα. Για την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις σε 3.8΄΄. Επιτυγχάνει κορυφαία ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, ενώ αν είναι εφοδιασμένο με κεραμικά φρένα RS, η τελική αγγίζει τα 305 χλμ./ώρα.
Η ενέργεια από τον κινητήρα 4.0 TFSI, παρέχεται στο σύστημα τετρακίνησης quattro, μέσω του αυτόματου κιβωτίου Tiptronic οκτώ σχέσεων. Κατά τη διάρκεια των στροφών, το σπορ πίσω διαφορικό quattro κατανέμει ροπή κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών. Αυτή η ενεργή διόρθωση της ροπής συμβάλλει στη βελτίωση της πρόσφυσης, της σταθερότητας και της δυναμικής, αναφέρει η Audi.
Η προσαρμοζόμενη ανάρτηση αέρα με ελεγχόμενη απόσβεση εξασφαλίζει στο RS Q8, άνεση και συμβάλλει στη διαμόρφωση των χαρακτηριστικών που απαιτούνται για να κινηθεί με υψηλές ταχύτητες.
Οι οδηγοί μπορούν να προσαρμόσουν την οδηγική εμπειρία τους μέσω του τυπικού συστήματος επιλογής Audi με επτά διαφορετικά προφίλ: άνεση, αυτόματη, δυναμική, allroad, offroad και μεμονωμένα διαμορφωμένα σενάρια RS1 και RS2, τα οποία μπορούν να ενεργοποιηθούν απευθείας μέσω του RS- MODE που βρίσκεται στο τιμόνι. Η επιλογή ρύθμισης της κίνησης, επηρεάζει τη διαχείριση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, το υδραυλικό τιμόνι, την ανάρτηση, το τιμόνι και το ήχο του κινητήρα.
Σπύρος Ρέκκας