Το νέο Golf έχει υψηλό δείκτη ευφυίας προσφέροντας στον οδηγό του χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εξασφαλίζεται μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια, τόσο σε αστικό περιβάλλον όσο και στον αυτοκινητόδρομο.
Στη διαδικασία της «αυτόνομης οδήγησης» το Travel Assist χρησιμοποιεί εκτός άλλων το Adaptive Cruise Control (καθοδήγηση κατά μήκος της πορείας) και το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist. Ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού που βρίσκεται στο τιμόνι και όλη η λειτουργία του στηρίζεται πάνω σε ένα σύνολο αισθητήρων περιμετρικά που ελέγχει συνεχώς τον περιβάλλοντα χώρο. Παράλληλα, η χρήση ραντάρ και καμερών ανιχνεύει για προπορευόμενα οχήματα και διατηρείται αυτόματα μία επιθυμητή απόσταση ασφαλείας από αυτά.
Το όχημα επιταχύνει και επιβραδύνει ανάλογα με την προπορευόμενη κυκλοφορία, κάνοντας μικρομετατοπίσεις στο τιμόνι, ενώ παραμένει στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας του. Όλα αυτά μέχρι ταχύτητες έως και 210 χλμ/ώρα, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι η λειτουργία του Travel Assist είναι ενεργή ακόμα και όταν η λωρίδα έχει μονή διαγράμμιση.
Επειδή ουσιαστικά ακόμη δεν έχουμε περάσει στην νομιμοποίηση της αυτόνομης οδήγησης, ο οδηγός πρέπει να παρακολουθεί μόνιμα το σύστημα και αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να έχει τουλάχιστον το ένα του χέρι στο τιμόνι. Αν το αφήσει ανέπαφο για περισσότερο από 15 δευτερόλεπτα, ενεργοποιούνται οπτικά και ηχητικά προειδοποιητικά μηνύματα καθώς και περιορισμένο απότομο φρενάρισμα για να αναλάβει δράση ο οδηγός.
Κ.Π.