Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το νέο Nissan Juke στην ελληνική αγορά, αμέσως υπήρξε μια μερίδα αγοραστών που το λάτρεψαν και μια άλλη μερίδα που το θεώρησε πολύ ιδιαίτερο και απόμακρο. Σήμερα η νέα γενιά του μοντέλου θεωρούμε ότι έχει μόνο φίλους που έχουν να πουν καλά λόγια για τον σχεδιασμό του. Όσο για τα υπόλοιπα, εκεί δεν θα πρέπει να υπάρχει καμία αμφιβολία ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο που φέρει ιαπωνική υπογραφή.
Η παρακαταθήκη των πωλήσεων άνω του ενός εκατομμυρίου δείχνει ότι ο αρχικός στόχος της εταιρείας επιτεύχθηκε με το παραπάνω, ενώ τώρα με τη δεύτερη γενιά ο πήχης δείχνει να ανεβαίνει κατακόρυφα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής μας οδήγησης διαπιστώσαμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που εκφράζει απόλυτα τις ανάγκες της Β SUV κατηγορίας. Διαθέτει άνετους χώρους, χαμηλή κατανάλωση, υψηλά επίπεδα ασφάλειας, ψηλή θέση οδήγησης και ξεχωριστό σχεδιασμό που κάνουν όλους να στρέψουν τα βλέμματα προς αυτό στο πέρασμά του.
Μένοντας σε αυτό το κομμάτι του αυτοκινήτου διαπιστώνουμε ότι η νέα γενιά έχει μια πιο «μίνιμαλ» εμφάνιση. Δεν έχει την προκλητική αρχική σχεδίαση της πρώτης γενιάς, ενώ έχει στρογγυλέψει χωρίς να χάσει καθόλου από το χαρακτήρα του.
Μας άρεσαν τα μπροστινά φωτιστικά σώματα που χαρακτηρίζουν το μοντέλο και το κάνουν να ξεχωρίζει από μακριά. Στο προφίλ ξεχωρίζουν τα πολλά νεύρα κατά μήκος του αμαξώματος που το κάνουν περισσότερο σπορτίφ, ενώ η κρυμμένη πίσω χειρολαβή και η κλίση της οροφής ενισχύει τη σπορ χροιά του μικρού SUV.
Οι διαστάσεις της νέας γενιάς του Nissan Juke μεγάλωσαν, σε σχέση με τις διαστάσεις του απερχόμενου μοντέλου. Το μήκος καθορίστηκε στα 4,21 μ., ύψος 1,59 μ. και πλάτος 1,8 μ. Οι νέες τεχνικές και τα καινούργια υλικά κατασκευής εξασφάλισαν μείωση του βάρους κατά 23 κιλά, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Στο πίσω μέρος ο χώρος για τα γόνατα αυξήθηκε κατά 5,8 εκατοστά, ενώ η χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου αυξήθηκε επίσης στα 422 λίτρα (+20%).
Εσωτερικά διαπιστώσαμε ότι το εσωτερικό έχει αναδιαμορφωθεί. Διακρίνεται για την μοντέρνα εμφάνιση, την βελτιωμένη θέση του οδηγού, τον πιο φιλικό προς το χρήστη έλεγχο των λειτουργιών και των περισσότερων αποθηκευτικών χωρών. Τα νέα, μαλακής αφής υλικά στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών προστίθενται στα νέα στοιχεία του ιαπωνικού αυτοκινήτου.
Στη θέση του οδηγού το νέο τριάκτινο τιμόνι προέρχεται από τα Qashqai και Micra. Η κεντρική κονσόλα φέρει τρεις αεραγωγούς αεροπορικού τύπου. Το επάνω μέρος του ταμπλό έχει μαλακά πλαστικά που όσο κατεβαίνουμε πιο κάτω γίνονται πιο σκληρά. Παράλληλα υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ στην πράξη αυτά μπορούσαν να ήταν περισσότερες.
Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται ψηλά και αυτό στην πράξη είναι ιδιαίτερα βολικό, καθώς είχαμε καλή περιφερειακή οπτική. Η οθόνη αφής 8 ιντσών βρίσκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας παρέχει όλους τους τελευταίους τρόπους συνδεσιμότητας με smartphone, καθώς και Apple CarPlay και Android.
Η ψυχή του Juke είναι ένας 3κύλινδρος 1.000άρης turbo κινητήρας απόδοσης 117 ίππων και 180 Nm ροπής (με overboost 200 Nm). Όλο το διάστημα που είχαμε στην κατοχή μας το μοντέλο μας έκαναν πολύ μεγάλη εντύπωση οι αλλαγές των σχέσεων οι οποίες είναι άψογες και γρήγορες, ενώ διαπιστώσαμε στα 550 περίπου χιλιόμετρα που κάναμε ότι η κατανάλωση καυσίμου ήταν ιδιαίτερα χαμηλή. Αν και η Nissan ανακοινώνει ότι η μέση κατανάλωση του μοντέλου δοκιμής ανέρχεται στα 6,1 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, η δική μας μέτρηση κυμάνθηκε κοντά στα 7 λίτρα. Σύμφωνα με το εργοστάσιο από τη στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 11,1 δευτερόλεπτα. Πέρα από τους αριθμούς, στην πράξη διαπιστώσαμε ότι το μοντέλο ήταν γρήγορο, σβέλτο και απόλυτα συμβατικό σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος.
Σε διαδρομές εκτός δρόμου το ιαπωνικό crossover απορροφάει τις κακοτεχνίες του δρόμου, με τις αναρτήσεις να κάνουν καλή δουλειά. Σε αυτό βοηθούν και οι 17 ιντσών τροχοί με τα υψηλού προφίλ ελαστικά. Στον αυτοκινητόδρομο το ταξίδι ήταν ξεκούραστο και απροβλημάτιστο, ενώ στον δρόμο πατάει με ασφάλεια και η πρόσφυση σου δίνει πόντους ασφάλειας, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να μην κάνουν την εμφάνισή τους ακόμη και όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί με μεγάλη ταχύτητα.
Το νέο Nissan Juke κατασκευάζεται στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου και η τιμή στην Ελλάδα ξεκινάει από τα 17.900 ευρώ. Πρόκειται για την έκδοση Energy και με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ με 1.000 ευρώ επιπλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει το νέο Juke στην έκδοση Acenta. Τιμή που σίγουρα ανταποκρίνεται σε μεγάλο βαθμό στις προσδοκίες που έχει ένας οδηγός που θέλει να έχει στην κατοχή του ένα γνήσιο ιαπωνικό μοντέλο.
Κυριάκος Παρασίδης