Το 2020, το ντίζελ παρέμεινε το πιο δημοφιλές καύσιμο για νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 92,4% της αγοράς φορτηγών. Παρόλο που η πανδημία του κορονοϊού μείωσε τη συνολική απόδοση της αγοράς της ΕΕ, οι πωλήσεις ηλεκτρικών φορτισμένων και υβριδικών ηλεκτρικών φορτηγών αυξήθηκαν πέρσι. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) αποτελούσαν το 2,0% των συνολικών πωλήσεων φορτηγών σε όλη την περιοχή (από 1,3% το 2019), ενώ τα υβριδικά φορτηγά αντιπροσώπευαν το 0,9% της αγοράς της ΕΕ το 2020 (σε σύγκριση με 0,3% το προηγούμενο έτος).
Πέρσι, ο αριθμός των φορτηγών ντίζελ που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 17,2% σε 1,3 εκατομμύρια μονάδες, ενώ και οι 27 αγορές της ΕΕ σημείωσαν πτώση. Παρά την πτώση του όγκου, το μερίδιο αγοράς ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που λειτουργούν με ντίζελ αυξήθηκε από 91,7% το 2019 σε 92,4% το 2020.
Μόνο 49.056 βενζινοκίνητα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ πέρσι, περίπου το ήμισυ του αριθμού που πωλήθηκε το 2019. Εκτός από τη Λετονία, όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν πτώση στις εγγραφές βενζινοκίνητων φορτηγών καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2020, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της βενζίνης στην αγορά φορτηγών της ΕΕ μειώθηκε από 5,1% το 2019 σε 3,4% πέρυσι.
Συνολικά το 2020 , η ζήτηση για νέα ηλεκτρικά φορτηγά φορτηγά αυξήθηκε κατά 26,2% φθάνοντας τις 28.597 μονάδες που πωλήθηκαν, ή 2,0% των συνολικών ταξινομήσεων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ. Η Γαλλία (9.209 μονάδες) και η Γερμανία (8.830 μονάδες) ήταν οι κορυφαίες αγορές κατ ‘όγκο, αντιπροσωπεύοντας μαζί περισσότερο από το 60% όλων των ηλεκτρικών φορτηγών που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι.
Οι πωλήσεις νέων υβριδικών φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 175,0% σε 12.698 μονάδες το 2020. Αυτή η τριπλάσια αύξηση (σε σύγκριση με τα 4.617 υβριδικά φορτηγά που πωλήθηκαν το 2019) είναι εν μέρει αποτέλεσμα μιας χαμηλής βάσης σύγκρισης. Πράγματι, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) αποτελούσαν ακόμη λιγότερο από το 1% των συνολικών πωλήσεων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην περιοχή πέρσι.
Η ζήτηση για φορτηγά με εναλλακτικά καύσιμα μειώθηκε κατά 29,5% σε 19.346 μονάδες το 2020, καθώς οι δύο μεγάλες αγορές για αυτά τα οχήματα σημείωσαν έντονες πτώσεις: Ιταλία (-28,7%) και Ισπανία (-53,2%). Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς σε όλη την ΕΕ των φορτηγών που τροφοδοτούνται από φυσικό αέριο και υγραέριο μειώθηκε από 1,6% το 2019 σε 1,3% το 2020.
Σπύρος Ρέκκας