Οι οδηγοί ηλικίας 20-29 ετών είναι εκείνοι που είχαν τα περισσότερα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2023. Αυτή η ηλικιακή ομάδα αντάλλαξε το τηλέφωνό της (14%) κατά τη διάρκεια του συμβάντος ώστε να έχει μια επιπλέον δυνατότητα συνεννόησης, ενώ ακολούθησε η ομάδα 30-39 ετών με ποσοστό 10,8% και οι πάνω των 80 ετών σε ποσοστό 9,3%.
Οι νέοι οδηγοί ηλικίας 20-29 ετών εμπλέκονται σε ατύχημα σε ποσοστό 18,2% με αυτοκίνητα έως 5 ετών, ενώ αυτό το ποσοστό μειώνεται στο 14,8% με αυτοκίνητα της επόμενης δεκαετίας (5-10 ετών). Το μήκος του αυτοκινήτου παίζει τον ρόλο του, καθώς για οχήματα μεγαλύτερα των 4,7 μέτρων, το ποσοστό των ατυχημάτων εκτοξεύεται στο 31,3%, ενώ αυτό το ποσοστό μειώνεται στο 16,4% για αυτοκίνητα με μήκος μεταξύ 3,7 και 4 μέτρων.
Πάνω από ένα στα τρία ατυχήματα (36,4%) αφορά παρκαρισμένο όχημα, γεγονός που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τραυματισμοί, παρά μόνο υλικές ζημιές. Δεύτερη συχνότερη αιτία με ποσοστό 21,2% είναι η μη τήρηση αποστάσεων και ακολουθεί με 17,9% η κίνηση με όπισθεν ή αναστροφή.
Οι οδηγοί μοτοσικλέτας ηλικίας 20-29 ετών παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ποσοστό ατυχημάτων (15,4%) με μοτοσικλέτα έως 5 ετών και ακολουθούν με 13,5% οι μηχανές 11-15 ετών και με 12% οι μηχανές 6 έως 10 ετών. Αναφορικά με τα κυβικά της μηχανής, η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα εμπλέκεται σε ατύχημα με μηχανές 126-400 κυβικών σε ποσοστό 16,5% και ακολουθούν με 11,4% οι μηχανές 401-1000 κυβικών και με 10,9% τα μηχανάκια έως 125 κυβικά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ασφαλιστικής εταιρείας Hellas Direct, οι οδηγοί ηλικίας 30-39 ετών εμπλέκονται σε ατύχημα περισσότερο με καινούργιες μηχανές. Η επόμενη ηλικιακή ομάδα 40-49 ετών εμπλέκεται σε ατύχημα συχνότερα (12,6%) με αυτοκίνητα 6-10 ετών. Οι οδηγοί ηλικίας 50-59 ετών σε ποσοστό 12% εμπλέκονται σε ατυχήματα με αυτοκίνητα 6 έως 10 ετών, ενώ με μηχανές έως 5 ετών το αντίστοιχο ποσοστό είναι 6,6%.
Η σύγκρουση με παρκαρισμένο είναι ο πιο συχνός τρόπος ατυχήματος και για το 2023 για όλες τις ηλικιακές ομάδες. Η δεύτερη πιο συνηθισμένη αιτία είναι η μη τήρηση αποστάσεων για οδηγούς, κυρίως για οδηγούς ηλικίας από 20 έως 59 ετών και ακολουθεί η κίνηση όπισθεν ή αναστροφή. Στις μηχανές, η δεύτερη συχνότερη αιτία είναι κυρίως η μη τήρηση αποστάσεων.