Το επόμενο στάδιο στην εξέλιξη των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η κατασκευή των εκδόσεων που φέρουν τετρακίνηση.
Η Volkswagen προς αυτή την κατεύθυνση δημιούργησε την τετρακίνητη έκδοση του ID.4, η οποία φέρει την ονομασία GTX.
Το ID.4 GTX διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν στον μπροστινό άξονα και έναν στον πίσω, οι οποίοι συνδυαστικά παρέχουν μέγιστη ισχύ 220 kW (299 ιπποι), προσδίδοντας ταυτόχρονα στο όχημα χαρακτηριστικά ηλεκτρικής τετρακίνησης, με τη χρήση ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης.
Αντίθετα με ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, δεν υπάρχει μηχανικός σύνδεσμος μεταξύ των αξόνων, γι’ αυτό δεν υπάρχει κεντρική σήραγγα στο εσωτερικό του οχήματος, κάτι που συμβάλλει σε πολύ μεγάλους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες.
Το αυτοκίνητο επιβεβαιώνει τον σπορ του χαρακτήρα, επιταχύνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες είναι συμπαγείς και ελαφρείς.
Ο πίσω άξονας είναι εξοπλισμένος με ένα σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM) με ισχύ 150 kW (204 ίππων) και υψηλό βαθμό απόδοσης, ενώ αυτός του μπροστινού άξονα είναι ασύγχρονος (ASM).
Η τετρακίνηση βασίζεται σε ένα έξυπνο σύστημα ελέγχου.
Καθορίζει πώς κατανέμεται η διαθέσιμη ροπή κίνησης στους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες για να επιτύχει την ιδανική ισορροπία απόδοσης, δυναμικής και σταθερότητας οδήγησης.
Σε πολλές καταστάσεις οδήγησης, λειτουργεί μόνο ο PSM στον πίσω άξονα.
Ο ASM στον μπροστινό άξονα ενεργοποιείται όταν το απαιτήσουν το επιθυμητό σπορ στιλ οδήγησης ή η αυξημένη πρόσφυση, με τόσο ομαλό τρόπο που ο οδηγός δεν θα το παρατηρήσει καν.
Το ID.4 GTX θα κάνει την εμφάνισή του στους ευρωπαϊκούς δρόμους το ερχόμενο καλοκαίρι.
Δείτε επίσης: Ford: Σύντομα οι πρώτες δοκιμές από πελάτες του νέου ηλεκτρικού E-Transit