Σημαντικές απώλειες σημειώθηκαν στον όγκο των πωλήσεων των καινούριων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο στην ευρωπαϊκή αγορά λόγω των νέων κανονισμών για τους ρύπους WLTP.
Όπως ανακοινώθηκε από την ένωση ACEA (European, Automobile Manufacturers Assosiation), οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη υποχώρησαν 23% τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, μετά την εισαγωγή του νέου τρόπου μέτρησης της κατανάλωσης και των ρύπων.
Ο όμιλος Volkswagen, που κατέχει την πρώτη θέση στην ευρωπαϊκή αγορά, κατέγραψε πτώση των πωλήσεων κατά 48% τον Σεπτέμβριο. Μάλιστα, οι πωλήσεις των μοντέλων της VW υποχώρησαν κατά 52%. H Porsche είχε μείωση 67% και η Audi 60%.
Ο όμιλος PSA, η δεύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, υποχώρησε κατά 8%. Ο όγκος των πωλήσεων της Peugeot περιορίστηκε κατά 4,6%, ενώ η Citroen είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 3,6%. Η Opel/Vauxhall, την οποία η PSA αγόρασε από τη General Motors πέρυσι, είχε μείωση 12%.
Οι πωλήσεις του ομίλου Renault μειώθηκαν κατά 27%. Η Renault απώλεσε το 32% των πωλήσεών της και η Dacia το 15%.
Η Fiat Chrysler Automobiles υποχώρησε 31%, με τις πωλήσεις της Fiat να μειώνονται κατά 33% και της Alfa Romeo κατά 59%. Οι πωλήσεις Jeep μειώθηκαν κατά 7,3%.
Οι πωλήσεις της Ford μειώθηκαν κατά 14%.
Η Toyota είχε μείωση 1,2%, η Hyundai -10% και η Nissan -44%.
Οι πωλήσεις της BMW μειώθηκαν κατά 7,4% και της Mercedes κατά 12%.
Στον αντίποδα, αύξηση των πωλήσεων κατέγραψαν η Jaguar, με αύξηση των πωλήσεων κατά 38%, η Kia +4,3% και η Volvo +3,1%.
Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,3%, σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας τα 12,3 εκατομμύρια, ανακοίνωσε η ACEA.
Η ACEA αντιπροσωπεύει τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco, Jaguar Land Rover, όμιλος Renault, Toyota Motor Europe, όμιλος Volkswagen, Volvo Cars και Volvo.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ