Αφοί Χαΐτογλου: Η ανάπτυξη των εξαγωγών ως στρατηγικός πυλώνας επιτυχίας

Αφοί Χαΐτογλου: Η ανάπτυξη των εξαγωγών ως στρατηγικός πυλώνας επιτυχίας

Ιστορικό ρεκόρ εξαγωγών πέτυχε το 2024 η αιωνόβια βορειοελλαδίτικη βιομηχανία τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου που δραστηριοποιείται με το σήμα «Μακεδονικός Χαλβάς».

Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές, στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, ο Ελευθέριος Χαΐτογλου, marketing director της εταιρείας, την περυσινή χρονιά οι εξαγωγές έφτασαν στο 52% του συνολικού τζίρου της εταιρείας, αγγίζοντας τα 52 εκατ. ευρώ με την Αμερική να αποτελεί την πιο σημαντική αγορά εκτός συνόρων. Συγκεκριμένα, από τις ΗΠΑ προκύπτει το 45% του τζίρου των εξαγωγών της εταιρείας με προϊόντα χαλβά και ταχίνι τόσο στην κατηγορία των επώνυμων brands όσο και στα Private Label.

Τα προϊόντα της Αφοί Χαΐτογλου εξάγονται σε 52 χώρες. Σύμφωνα με την διοίκηση, η ανάπτυξη των εξαγωγών αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της εταιρείας. «Προτεραιότητά μας είναι η περαιτέρω διείσδυση των προϊόντων μας στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων λιανικής στην Αμερική» ανέφερε ο κ. Χαΐτογλου. Μάλιστα, τόνισε ότι σημαντικές είναι οι αγορές του Καναδά, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Πολωνίας. Επίσης, τα προϊόντα της εταιρείας έχουν παρουσία σε Ιαπωνία και Κορέα, όπου η διοίκηση στοχεύει σε περαιτέρω αύξηση μεριδίων.

Την ίδια ώρα η εταιρεία υλοποιεί επενδύσεις σε κρίσιμες παραγωγικές υποδομές με ένα σταθερό πρόγραμμα ύψους 2 εκατ. ευρώ ετησίως.

Αναφορικά με τις πωλήσεις της εταιρείας, ο κ. Χαΐτογλου υπογράμμισε ότι το 2024 διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2023, πλησιάζοντας το ποσό των 100 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω εξορθολογισμού του προϊοντικού χαρτοφυλακίου. Σύμφωνα με τον ίδιο, την τελευταία τετραετία η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 50% συνολικά. Ωστόσο, διευκρίνισε ότι αυτό βασίζεται στη στοχευμένη στρατηγική της διοίκησης, η οποία εστιάζει στην εξωστρέφεια και στο «χτίσιμο» σταθερών συνεργασιών στην ελληνική αγορά και στο εξωτερικό. Για το 2025 ο κ. Χαΐτογλου εκτίμησε ότι η εταιρεία θα πετύχει αύξηση πωλήσεων 5-6%, αγγίζοντας τα 106 εκατ. ευρώ.

Εστιάζοντας στην κερδοφορία, σημείωσε ότι τόσο το 2024 όσο και το 2023 η εταιρεία έκλεισε με EBITDA λίγο κάτω από 10 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι τα EBITDA θα είναι βελτιωμένα τη φετινή χρονιά. Ο κ. Χαΐτογλου επεσήμανε ότι η λειτουργική κερδοφορία επηρεάστηκε από το αυξημένο κόστος, ειδικά όσον αφορά τις πρώτες ύλες και τα μεταφορικά, το οποίο δεν εξισορροπήθηκε από την σταδιακή μείωση του κόστους ενέργειας. Σημείωσε ωστόσο, ότι οι ανατιμήσεις στα τελικά προϊόντα παραμένουν μικρές και στοχευμένες περιοριζόμενες στα είδη που επηρεάζονται άμεσα από τις αυξήσεις πρώτων υλών.

Η εταιρεία αποτελεί τον leader της ελληνικής αγοράς όσον αφορά το ταχίνι και το χαλβά. Ως βασικές παραμέτρους για την αναπτυξιακή αυτή τροχιά της εταιρείας, ο κ. Χαΐτογλου περιέγραψε την ανοδική πορεία των πωλήσεων που καταγράφει το ταχίνι εντός και εκτός συνόρων, την ανάπτυξη στην κατηγορία του χαλβά που χάρη στις σχετικές μπάρες έχει κατορθώσει να «σπάσει» τα όρια της εποχικότητας της Σαρακοστής, τα νέα προϊόντα όπως ο χαλβάς με γεύση αλμυρή καραμέλα και ο χαλβάς σοκολάτα-φράουλα αλλά και οι νέες γεύσεις στο ταχίνι που λανσάρονται.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ειδική αναφορά έγινε στην πρωτοβουλία της Αφοί Χαΐτογλου να ενισχύσει το έργο της HOPEgenesis, του οργανισμού που δραστηριοποιείται ενεργά στην αντιμετώπιση του δημογραφικού στην Ελλάδα. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, ο Μακεδονικός Χαλβάς στηρίζει 10 εγκύους από απομακρυσμένα ορεινά ηπειρωτικά χωριά, που έχουν δύσκολη πρόσβαση σε ιατρικές και μαιευτικές υποδομές, καλύπτοντας όλα τα έξοδα κύησης, τοκετού, μεταφοράς και διαμονής τους σε συνεργαζόμενα νοσοκομεία και ιατρικά κέντρα.

Loading

Play