Αλμα 9% στις πωλήσεις ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ το 2024

Αλμα 9% στις πωλήσεις ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ το 2024

Σε πορεία ανάπτυξης βρίσκονται τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ με τους Έλληνες καταναλωτές να δαπανούν το 2024 για τις ηλεκτρονικές τους αγορές 335 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, σημειώνοντας αύξηση 9% σε σχέση με το 2023. Σημειώνεται ότι ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market, οι οποίοι κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.

Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση της μέσης αξίας παραγγελίας κατά 6% στα 85 ευρώ, η οποία οφείλεται κυρίως στον αυξημένο αριθμό τεμαχίων που περιέχει (κατά μέσο όρο 34,3 τμχ σε σχέση με 32,8 τμχ το 2023) και όχι στον πληθωρισμό, καθώς η αύξηση της μέσης online τιμής αγαθών ήταν μόλις 1% σε σχέση με 8% το 2023.

Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group. Σημειώνεται ότι ειδικά στην Ελλάδα, το δείγμα της Convert Group κάλυψε το 2024 το 83% της αγοράς, ενώ για το 2025 θα καλύψει το 90% της αγοράς με την προσθήκη του efresh και των παραγγελιών του ΑΒ μέσω e-food, εξαιρώντας πάντα eFood Market και Wolt Market.

Σε σύγκριση με το 2023, οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (Euro) online αγορών το 2024 περιλαμβάνουν: +18% σε προϊόντα για κατοικίδια, +14% σε ποτά και αναψυκτικά, +12% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, με τα συσκευασμένα τρόφιμα να αυξάνονται κατά 9% και τα φρέσκα τρόφιμα κατά 8%.

Παρατηρήθηκε επίσης ότι το ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιπροσωπεύει το 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024. Τέλος, η Παρασκευή αποτέλεσε την πιο δημοφιλή ημέρα για τα online ψώνια του νοικοκυριού, καθώς το 16,8% των συνολικών παραγγελιών έγιναν την συγκεκριμένη ημέρα από τους καταναλωτές.

Loading

Play