Η αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων συνεχίζει την ανοδική της πορεία, όπως καταδεικνύουν οι τελευταίες μετρήσεις της NielsenIQ (YTD στοιχεία μέχρι 30 Μαρτίου). Συγκεκριμένα, τα FMCGs αναπτύσσονται με +6,7% σε αξία, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις της ελληνικής βιομηχανίας ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, όπως αποτυπώθηκε στην πρόσφατη c-suite έρευνα της NielsenIQ.
Με βάση τα ευρήματα αυτής της έρευνας, τα υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς θεωρούν ότι ο κλάδος του λιανεμπορίου τροφίμων θα συνεχίσει να αυξάνει τον τζίρο του και το 2025, αν και με πιο μετριοπαθή ρυθμό λόγω της αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού. Όσον αφορά στους πωλούμενους όγκους, οι εκτιμήσεις είναι πιο αισιόδοξες συγκριτικά με το 2024.
Η κυβερνητική κανονιστική ρύθμιση της αγοράς αναδεικνύεται ως η μεγαλύτερη πρόκληση, με ποσοστά 56% και 68% αντίστοιχα, ακολουθούμενη από τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.
Σχετικά με τον νέο κώδικα δεοντολογίας, οι λιανέμποροι δείχνουν μεγαλύτερη αισιοδοξία, ενώ οι προμηθευτές είναι πιο διστακτικοί και ανησυχούν για τους κανόνες εφαρμογής του. Αναμένονται αλλαγές στις προωθητικές ενέργειες, με περιορισμό της συχνότητας και στοχευμένο σχεδιασμό.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, αν και οι διαπραγματεύσεις δεν φαίνεται να προσφέρουν ξεκάθαρα οφέλη, η πλειονότητα των καταναλωτών πιστεύει ότι θα επηρεαστούν θετικά, σε ποσοστό 59%, με επτά στους δέκα να θεωρούν ότι η επιβολή ρυθμίσεων θα διευκολύνει τη σύγκριση τιμών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ