Ανοίγει τη Δευτέρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις δηλώσεις Πόθεν Έσχες 2023

Ανοίγει τη Δευτέρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις δηλώσεις Πόθεν Έσχες 2023

Τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης (Πόθεν Έσχες) του 2023 από τους υπόχρεους, δηλαδή για την περιουσιακή εικόνα που είχαν το 2022. Στις 18 Νοεμβρίου αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για τις δηλώσεις του 2024, που αφορούν την περιουσιακή εικόνα του 2023. Την ίδια ημερομηνία, θα ανοίξει η πλατφόρμα και για ορισμένες κατηγορίες υπόχρεων, όπως για τις αρχικές Δηλώσεις Περιουσιακής Κατάστασης όσων απέκτησαν υποχρέωση δήλωσης από τις 28 Φεβρουαρίου 2023 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2024.

Εφέτος, η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με προηγούμενα έτη. Η πιο χαρακτηριστική διαφοροποίηση είναι ότι όλα τα στοιχεία της περιουσιακής κατάστασης των φορολογούμενων θα μπορούν να αντληθούν αυτόματα. Ο φορολογούμενος απλώς θα επιβεβαίνει την ορθότητά τους.

Αυτό πρακτικά συνεπάγεται μεγαλύτερη διαφάνεια, καθώς μειώνεται η δυνατότητα απόκρυψης εισοδημάτων ή περιουσιακών στοιχείων. Επίσης, περιορίζεται η ταλαιπωρία των πολιτών από τη συλλογή στοιχείων, ειδικά από τράπεζες. Οι αρμόδιες υπηρεσίες εκτιμούν ότι αυτή η νέα πρωτοβουλία θα φέρει σημαντικές βελτιώσεις στη διαδικασία υποβολής δηλώσεων, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα της φορολογικής διοίκησης.

Πώς θα διεξάγεται η διαδικασία

Ένα από τα πιο σημαντικά νέα στοιχεία που θα διευκολύνουν τους υπόχρεους είναι η αυτόματη ενσωμάτωση βασικών περιουσιακών στοιχείων. Συγκεκριμένα, θα είναι δυνατή η αυτόματη άντληση και ενσωμάτωση στοιχείων όπως οι τραπεζικές καταθέσεις, τα εισοδήματα, τα ακίνητα και άλλα περιουσιακά στοιχεία, καθιστώντας τη διαδικασία συμπλήρωσης των δηλώσεων πιο απλή και γρήγορη.

Σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση που υπογράφηκε από τους υπουργούς Γιώργο Φλωρίδη, Δημήτρη Παπαστεργίου, Χρίστο Δήμα και τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, τα προσωπικά και φορολογικά στοιχεία των υπόχρεων θα αντλούνται αυτόματα από το φορολογικό μητρώο κατά την υποβολή της δήλωσης. Αυτή η αυτόματη διαδικασία θα περιλαμβάνει στοιχεία όπως ο ΑΦΜ, τα στοιχεία ταυτότητας, η διεύθυνση, τα τηλέφωνα και το email των δηλούντων, μειώνοντας έτσι τον χρόνο και την προσπάθεια που απαιτείται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Η καινοτομία δεν περιορίζεται μόνο στην απλοποίηση της διαδικασίας, καθώς άλλα στοιχεία, όπως τα εισοδήματα, οι τραπεζικοί λογαριασμοί, τα οχήματα, τα σκάφη, οι συμμετοχές σε επιχειρήσεις και τα δάνεια, θα μεταφέρονται αυτόματα μέσω της διασύνδεσης της πλατφόρμας με την ΑΑΔΕ, το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και το ΓΕΜΗ.

Η νέα διαδικασία περιλαμβάνει τα εξής βήματα:

1. Πλατφόρμα υποβολής: Η υποβολή θα γίνεται μέσω της πλατφόρμας www.pothen.gr, όπου οι συμβολαιογράφοι θα μπορούν ήδη να καταθέτουν αντίγραφα συμβολαιογραφικών εγγράφων.

2. Ηλεκτρονική κατάθεση συμβολαιογραφικών εγγράφων: Οι συμβολαιογράφοι υποχρεούνται να καταθέτουν ηλεκτρονικά κάθε συμβολαιογραφικό έγγραφο εντός 15 ημερών από την υπογραφή του.

3. Προσωπικοί κωδικοί εισόδου: Οι υπόχρεοι θα εισέρχονται στην πλατφόρμα με τους προσωπικούς τους κωδικούς TAXIS για την υποβολή της δήλωσης.

4. Αυτόματη εμφάνιση στοιχείων: Τα προσωπικά και φορολογικά στοιχεία θα εμφανίζονται αυτόματα όπως είναι καταχωρημένα στο φορολογικό μητρώο.

5. Αυτόματη μεταφορά περιουσιακών στοιχείων: Τα περιουσιακά στοιχεία θα μεταφέρονται αυτόματα, περιλαμβάνοντας εισοδήματα, ακίνητα, τραπεζικούς λογαριασμούς, οχήματα και δάνεια άνω των 5.000 ευρώ.

6. Δυνατότητα διόρθωσης: Οι υπόχρεοι θα έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν και να διορθώσουν τα στοιχεία τους πριν από την οριστικοποίηση της δήλωσης.

7. Ηλεκτρονική υποβολή απαραίτητων εγγράφων: Στις δηλώσεις που ελέγχονται υποχρεωτικά, τα απαραίτητα έγγραφα θα επισυνάπτονται ηλεκτρονικά.

8. Τροποποιητικές δηλώσεις: Εφόσον έχει οριστικοποιηθεί εμπρόθεσμα η δήλωση, επιτρέπεται η υποβολή τροποποιητικής δήλωσης από τον υπόχρεο εντός 30 ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής.

Τι προσφέρει η νέα διαδικασία

Σύμφωνα με πηγές από τα αρμόδια υπουργεία, η νέα διαδικασία αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά τους υπόχρεους, περιορίζοντας λάθη και παραλείψεις, ενώ θα ενισχύσει τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα στους ελέγχους.

Loading