ΑΒ Βασιλόπουλος: Στρατηγικές αναδιάρθρωσης και εξέλιξης στην ελληνική αγορά

ΑΒ Βασιλόπουλος: Στρατηγικές αναδιάρθρωσης και εξέλιξης στην ελληνική αγορά

Η ΑΒ Βασιλόπουλος επιδιώκει να επενδύσει και να επεκτείνει το αποτύπωμά της στην ελληνική αγορά, όπως δήλωσε ο brand president Νίκος Λαβίδας. Η Ελλάδα έχει στρατηγική σημασία για την μητρική Ahold Delhaize, γεγονός που αποδεικνύεται από την επένδυση στην Θεσσαλονίκη με τη δημιουργία εξαγωγικού hub. Αξιοσημείωτο είναι ότι σε συνεργασία με Έλληνες προμηθευτές έχει δημιουργηθεί γκάμα προϊόντων κάτω από κοινή ονομασία για τις θυγατρικές της εταιρείας στην ΝΑ Ευρώπη.

Η διοίκηση προχωρά σε ένα τριετές στρατηγικό πλάνο μετασχηματισμού της αλυσίδας. Ο μέτοχος θέλει να δει την Ελλάδα να αναπτύσσεται και ακριβώς αυτό είναι το σχέδιο, που περιλαμβάνει τον μετασχηματισμό του δικτύου για μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Ο βασικός μοχλός ανάπτυξης είναι το δίκτυο franchise, με 57 εκατ. ευρώ να έχουν επενδυθεί το 2023 σε νέες πρωτοβουλίες και αναδιάρθρωση, περιλαμβάνοντας πέντε νέα εταιρικά καταστήματα και 30 νέες προσθήκες στο δίκτυο franchise.

Η ΑΒ σχεδιάζει την προσθήκη 48 νέων franchise καταστημάτων εντός της χρονιάς, ενισχύοντας τη μεσαία επιχειρηματικότητα και την απασχόληση με 2.000 εργαζόμενους. Η εταιρεία διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο franchise πανελλαδικά, με 292 καταστήματα, και οι franchisees προμηθεύονται το 80% των προϊόντων τους από την αλυσίδα λόγω των ανταγωνιστικών τιμών.

Η εταιρεία εστιάζει επίσης στην αγορά convenience stores στην Αττική και σε τουριστικές περιοχές, με στόχο την εξαγορά μικρής αλυσίδας εκτός Αττικής. Παράλληλα, στόχος είναι η ανάπτυξη των καταστημάτων χονδρικής ENA Cash & Carry, που συμβάλλουν στο 6% του τζίρου της αλυσίδας. Ενδυναμώνοντας τις ταχείες παραδόσεις και το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω του ΑΒ Home Shop Center, αναμένεται αύξηση των πωλήσεων μέσω ψηφιακών καναλιών στο 5% μέχρι το 2025.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να επενδύει στην αγροτική παραγωγή και κτηνοτροφία, συνεργαζόμενη με τοπικούς παραγωγούς και προσφέροντας προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας υψηλής ποιότητας. Σημαντική πρόκληση παραμένει η εύρεση προσωπικού, ενώ το 2023 η εταιρεία είχε 585 καταστήματα, εκ των οποίων 316 είναι εταιρικά.

Οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος το 2023 διαμορφώθηκαν στα 1,97 δισ. ευρώ, με λειτουργικά κέρδη 6,5 εκατ. ευρώ. Οι λειτουργικές ταμειακές ροές ανήλθαν σε 120 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 77 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2022.

©

Loading