Hotel Experience: Η αρχιτεκτονική και οι εξελίξεις στην εμπειρία διαμονής

Hotel Experience: Η αρχιτεκτονική και οι εξελίξεις στην εμπειρία διαμονής

Η διοργάνωση του ετήσιου συνεδρίου-έκθεσης Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία, συγκεντρώνοντας παγκόσμιους ηγέτες στον τομέα της αρχιτεκτονικής και της φιλοξενίας, καθώς και επιχειρηματίες του τουρισμού.

Πάνω από 4.000 άτομα βρέθηκαν στο Ωδείο Αθηνών για το Hotel Experience, ενώ περισσότεροι από 3.000 συμμετέχοντες παρακολούθησαν την εκδήλωση διαδικτυακά από Ευρώπη και ΗΠΑ.

Η μοναδική στην χώρα μας και μεγαλύτερη συνάντηση για τις προοπτικές του εξελισσόμενου τουριστικού τοπίου της Ελλάδας και της Ευρώπης, με 70 ομιλητές, περιλάμβανε διακεκριμένους αρχιτέκτονες, επιχειρηματίες της φιλοξενίας και κοινωνικούς επιστήμονες, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων επισκεπτών.

Εστιάζοντας στην αρχιτεκτονική ως ενοποιητικό θέμα, αναλύθηκαν οι οικονομικές και κοινωνικές διαστάσεις της ανάπτυξης, μέσω τάσεων που βελτιώνουν τη διαμονή των επισκεπτών. Στο επίκεντρο βρέθηκε η εμπειρία του ταξιδιώτη στο ξενοδοχείο ως μέρος ενός συναρπαστικού ταξιδιού, συνδεδεμένη με τον τοπικό πολιτισμό και την τεχνολογία αιχμής.

Η μαζική συμμετοχή του χώρου της φιλοξενίας αποδεικνύει ότι οι ξενοδόχοι αναζητούν στρατηγικές με ποιοτικές επιλογές και εξατομικευμένες εμπειρίες, στοχεύοντας την επίτευξη των καλύτερων αποτελεσμάτων για τις επιχειρήσεις τους.

Hotel Experience: Τάσεις και συμπεράσματα

Η ανάγκη «επιστροφής στις ρίζες» εκφράζεται και στα ταξίδια, όπως σημείωσαν αρκετοί ομιλητές στο Hotel Experience.

Η σχέση των ανθρώπων με τη γη και την πρωτογενή παραγωγή στην ελληνική ύπαιθρο είναι αναγκαία, καθώς ενισχύει τη μοναδική ταυτότητα του προορισμού, που δεν μπορεί να κλαπεί ή να αντιγραφεί.

Η δημιουργία ενός σημείου ή μουσείου storytelling μπορεί να συνδέσει τους επισκέπτες με τον προορισμό, προσφέροντας μια μοναδική αίσθηση του τόπου.

Η Ελλάδα, σύμφωνα με τον Δρ Στάθη Καλύβα, πρέπει να επιδιώξει με αυτοπεποίθηση μία μονοπωλιακή θέση στον τουρισμό για μακροπρόθεσμα κέρδη.

Ένα εργαλείο είναι οι εκπαιδευτικές καμπάνιες για το εσωτερικό κοινό στην Ελλάδα.

Με την αύξηση του τουρισμού, η διαχείριση πρέπει να εστιάζει στο συντονισμό των ροών και την τάση του experimental travel, που αναμένεται να ξεπεράσει το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια μέχρι το 2025.

Η ευεξία επηρεάζει όχι μόνο τον χώρο, αλλά και τις λειτουργίες και HR θέματα.

Οι αρχιτέκτονες αποκτούν κοσμοπολίτικη θεώρηση, δουλεύοντας σε υβριδικά έργα και αναπτύσσοντας έργα στο εξωτερικό, αξιοποιώντας τη σχέση με ξένους πελάτες.

Το πάνελ ανέδειξε πως επιχειρηματίες του εξωτερικού ζητούν την εφαρμογή του «ελληνικού στυλ» σε έργα εκτός Ελλάδας.

  • Έλληνες αρχιτέκτονες έχουν αρχίσει τη διερεύνηση των κριτηρίων.
  • Νέοι ξενοδόχοι με γνώση του τόπου και εμπειρία στη φιλοξενία δημιουργούν νέες τοποθετήσεις υπαρχόντων ή καινούργιων ξενοδοχείων, αναζητώντας την απάντηση στο «τι είναι ελληνικότητα;».

    Οι αρχιτέκτονες συμμετέχουν συνεργατικά σε ομάδες ειδικών, προσθέτοντας αξία στην αλυσίδα του οράματος.

    Τα design ξενοδοχεία δημιουργούν “necklace of experiences”, παρέχοντας περιηγήσεις με σταθμούς τη διαμονή σε αυτά.

    Διεθνείς προσκεκλημένοι ενίσχυσαν την εικόνα των συνεργασιών στον τομέα της φιλοξενίας με παραδείγματα παγκόσμιων έργων.

    Οι αρχιτέκτονες παρουσίασαν τις διαφορές της αρχιτεκτονικής αφήγησης σε χώρους με ισχυρή προϋπάρχουσα ιστορία.

    Η έκθεση του Hotel Experience έκλεψε τις εντυπώσεις με επιρροές από εμβληματικά κινηματογραφικά έργα, προσφέροντας μια μοναδική διάσταση στους επισκέπτες.

    Τα εμπορικά περίπτερα μετατράπηκαν σε δωμάτια ξενοδοχείου, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα φιλοξενίας που παρέπεμπε σε κινηματογραφικές στιγμές.

    Σκοπός ήταν η δημιουργία μιας πολυαισθητηριακής εμπειρίας που μετατρέπει τον επισκέπτη σε επισκέπτη του ξενοδοχείου.

    Η αλληγορία του ξενοδοχείου αποτυπώνονταν μέσα από σκηνικά και φωτισμούς, προσκαλώντας σε ένα απρόσμενο περιβάλλον.

    Αφετηρία της έκθεσης ήταν η Ρεσεψιόν, που εισάγει τους επισκέπτες στη ντελικάτη ατμόσφαιρα του ξενοδοχείου.

    Η ενσωμάτωση neon επιγραφών δημιουργούσε οπτικούς ορίζοντες και ένταση στη θεατρική ατμόσφαιρα του χώρου.

    Το Hotel Experience πραγματοποιήθηκε με επιμέλεια από το Archisearch και καλλιτεχνική διεύθυνση από το γραφείο Flux-Office.

    Loading

    Play