Η ανάπτυξη της αγοράς καλλυντικών έως το 2025

Η ανάπτυξη της αγοράς καλλυντικών έως το 2025

Σταθερή ανάπτυξη παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια η αγορά καλλυντικών στην Ελλάδα, με τον ανταγωνισμό μεταξύ εγχώριων και διεθνών αλυσίδων, αλλά και σούπερ μάρκετ, να κλιμακώνεται. Σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων, οι συνολικές πωλήσεις καλλυντικών στην Ελλάδα θα είναι αυξημένες το 2024 κατά 5,7% σε σύγκριση με το 2023, ενώ η αντίστοιχη αύξηση των πωλήσεων του 2023 ήταν 12,6% σε σχέση με το 2022.

Συγκεκριμένα, η ελληνική αγορά καλλυντικών εκτιμάται ότι κλείνει το 2024 με αξία περίπου 1,4 δισ. ευρώ από περίπου 1,3 δισ. ευρώ το 2023. Σημειώνεται ότι η αύξηση των πωλήσεων το 2023 είχε και πληθωριστικά χαρακτηριστικά, δεδομένου ότι κατά μέσο όρο οι τιμές πώλησης των καλλυντικών αυξήθηκαν κατά 7%, ενώ το 2024 αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 4,5%. Για τη φετινή χρονιά αναμένεται αύξηση των πωλήσεων καλλυντικών μεταξύ 4% έως 7%, ενώ αντίστοιχο αναμένεται να είναι το ποσοστό αύξησης για το 2026.

Από τις επιμέρους κατηγορίες, ξεχώρισαν τα προϊόντα μακιγιάζ, των οποίων οι πωλήσεις κινήθηκαν στο +11,1% το 2024, τα είδη περιποίησης προσώπου με αύξηση +6,7% και τα είδη περιποίησης σώματος με +6,1%. Επίσης, τα αρώματα έφτασαν στο +5,7%, τα είδη περιποίησης μαλλιών στο +1,8%, τα αντιηλιακά στο +6,1% και τα προϊόντα υγιεινής στο +3,7%.

Η μεγαλύτερη συμμετοχή στις συνολικές πωλήσεις καλλυντικών καταγράφεται από τα προϊόντα ευρείας διανομής με 32%, ενώ ακολουθούν τα φαρμακεία με 20% και το ηλεκτρονικό εμπόριο με 15%. Οι προκλήσεις της αγοράς

Ωστόσο, ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετώπισε η αγορά το 2024 ήταν, σύμφωνα με τον ΠΣΒΑΚ, η απόφαση της κυβέρνησης για μείωση των προσφορών προς τα σούπερ μάρκετ κατά 30%, που προκάλεσε ένα ασφυκτικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις, ιδιαίτερα σε κατηγορίες με έντονο ανταγωνισμό.

Η αυξανόμενη περιβαλλοντική συνείδηση των καταναλωτών απαιτεί στροφή προς βιώσιμες πρακτικές, αυξάνοντας το κόστος παραγωγής και δημιουργώντας νέες προκλήσεις. Παράλληλα, η ανάγκη για καινοτομία και η αναζήτηση βιώσιμων λύσεων διαμορφώνουν τις νέες τάσεις στην αγορά καλλυντικών.

Κύριοι παράγοντες που καθορίζουν τη ζήτηση των καλλυντικών είναι οι τιμές πώλησης των προϊόντων, η διάρθρωση του πληθυσμού ανά φύλο και ηλικιακή ομάδα, και η εποχικότητα. Η διετία 2022-2023 υπήρξε δύσκολη για τον κλάδο λόγω της ενεργειακής κρίσης και των γεωπολιτικών εντάσεων.

Η κλαδική μελέτη της ICAP CRIF έδειξε ότι οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών παρουσίασαν άνοδο την πενταετία εκτός από το έτος 2020/19. Η ανάλυση προβλέπει ότι η αγορά καλλυντικών θα συνεχίσει να εξελίσσεται, προσαρμόζοντας τις στρατηγικές της στις νέες συνθήκες της αγοράς.

Loading

Play