Το ζήτημα της ανθεκτικότητας των υποδομών και της συντήρησης των έργων βρέθηκε στο επίκεντρο διευρυμένου πάνελ στο πλαίσιο του συνεδρίου «Green Deal Greece 2024», που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, σε συνεργασία με το economix.gr, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με θέμα: «Η Ανθεκτικότητα στο επίκεντρο της βιώσιμης ανάπτυξης και του πράσινου και ψηφιακού μετασχηματισμού».Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος ανέδειξε ότι όσα έγιναν στη Βαλένθια είναι τρομακτικά και πρόσθεσε ότι θα πρέπει να γίνει προτεραιοποίηση των έργων ανθεκτικότητας, ιδίως στην Αττική. Παράλληλα, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός παρουσίασε προτάσεις για την εύρεση χρηματοδότησης για έργα συντήρησης υποδομών, όπως οι επεκτάσεις Παραχωρήσεων σε κοντινά ή και συναφή έργα κάθε περιοχής. Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος Φώτης Κόλλιας.Ν. Ταχιάος: Χρειάζεται προτεραιοποίηση των έργωνΤην ανάγκη προτεραιοποίησης συγκεκριμένων έργων επεσήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος. «Η προτεραιοποίηση έργων είναι κάτι που πρέπει να τρέξει» επεσήμανε, παραπέμποντας στα αποτελέσματα σχετικής σύσκεψης που έλαβε χώρα το Σαββατοκύριακο στο Μαξίμου. Όπως παραδέχθηκε, τα όσα έγιναν στη Βαλένθια μάς έχουν τρομάξει. Γι’ αυτό τον λόγο, εξήγησε ο Νίκος Ταχιάος, θα πρέπει να υπάρξει προτεραιοποίηση των έργων κυρίως στην Αττική. Ως παράδειγμα επικαλέστηκε τον Κηφισό. Την ίδια στιγμή, ανέφερε ότι ναι μεν υπάρχουν μελέτες, αλλά παρατηρούνται αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις.«Έχουμε έργα που παλεύουμε με κόπο. Στο ρέμα της Ραφήνας, για παράδειγμα, οι αντιδράσεις δεν επιτρέπουν να αναπτυχθούν τα μέτωπα που θα έπρεπε» σημείωσε χαρακτηριστικά. Στο ρέμα του Ερασίνου, συνέχισε, έχουν σταματήσει τα έργα, επειδή υπάρχουν καταγγελίες για το αττικόψαρο.«Πρέπει να βάλουμε ένα μέτρο» επεσήμανε ο Υφυπουργός, αναφέροντας ότι μερικές φορές οι αντιδράσεις των περιβαλλοντικών οργανώσεων επιφέρουν ζημιά μεγαλύτερη απ’ αυτήν που προσπαθούν να αποτρέψουν. Ερωτηθείς για τα εν εξελίξει έργα υποδομών στην Αττική, επεσήμανε ότι η γραμμή 4 του μετρό είναι της τάξης άνω του 1 δισ. ευρώ, ενώ προανήγγειλε τη δημοπράτηση του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά μέσω του ΠΔΕ. Τέλος, υπογράμμισε ότι «έχει αξία να μπορούμε να συζητάμε για έργα, αφού έχουμε παρέες χρημάτων […] Θα κάνουμε έργα, αλλά θέλει μέτρο», αναδεικνύοντας την ανάγκη ορθολογικού σχεδιασμού νέων έργων με βάση τη διαθέσιμη χρηματοδότηση.Γιώργος Στασινός: Πρέπει τώρα να βρεθεί το μοντέλο για να προχωρήσουν οι συντηρήσεις έργωνΟ Πρόεδρος Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Γιώργος Στασινός, εστίασε στο ζήτημα της συντήρησης των υποδομών τονίζοντας ότι δεν υπάρχει χρηματοδότηση μέχρι σήμερα από την ΕΕ και το ζήτημα είναι να βρούμε πόρους. Σχολίασε χαρακτηριστικά ότι «κάθε υπουργός θέλει να κόψει κορδέλα από καινούριο έργο, ποτέ δεν έμπαινε προτεραιότητα να συντηρηθούν τα έργα». Τόνισε ότι θα πρέπει τώρα – όχι αργότερα – να βρεθεί το μοντέλο για να προχωρήσουν οι συντηρήσεις, και επέμεινε στην ανάγκη να πιέσει η κυβέρνηση προκειμένου να αλλάξει η φιλοσοφία της ΕΕ και να συντηρούνται οι υποδομές.Παράλληλα, ανέδειξε την πρόταση που έχει καταθέσει δημοσίως εκ μέρους του ΤΕΕ για χρονική επέκταση των Παραχωρήσεων προκειμένου οι παραχωρησιούχοι να αναλάβουν τις συντηρήσεις και σε μικρότερα έργα που βρίσκονται στην ίδια περιοχή ή είναι συναφή. «Πρέπει η κυβέρνηση να δουλέψει αυτό το μοντέλο και να το προχωρήσει για να βρούμε πόρους» υπογράμμισε.Πέτρος Σουρέτης: Τα έργα υποδομής φτιάχνονται για να ικανοποιήσουν την ασφάλεια, την ποιότητα ζωής και την ανάπτυξηΑπό την πλευρά του ο Εντεταλμένος Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Πέτρος Σουρέτης, μιλώντας για τις συντηρήσεις ανέφερε ότι τα έργα υποδομής φτιάχνονται για να ικανοποιήσουν την ασφάλεια των πολιτών, την ποιότητα ζωής και την ανάπτυξη. «Και τα τρία έχουν πολλή δουλειά και χαίρομαι που ο Πρόεδρος και το ΤΕΕ είναι ευρηματικοί» πρόσθεσε.Αναφερόμενος στην Εγνατία Οδό, ο Πέτρος Σουρέτης την έφερε ως παράδειγμα, αναφέροντας ότι «κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο, θα λειτουργήσει ως Παραχώρηση και όλα αυτά τα χρόνια δεν συντηρήθηκε ποτέ».Στη συνέχεια, ο Πέτρος Σουρέτης αναφέρθηκε και στο κομμάτι των επενδύσεων σημειώνοντας ότι στην Ελλάδα οι επενδύσεις στις κατασκευές αντιστοιχούν στο 4,8% του ΑΕΠ, ενώ ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 11,5%.Ντίνος Μπενρουμπή: Η ΜΕΤΚΑ στα έργα που κατασκευάζει, μεριμνά να τηρούνται οι αρχές της βιωσιμότηταςΟ Ντίνος Μπενρουμπή, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, συμμετείχε στο πάνελ «Υποδομές και Ανθεκτικότητα» του Συνεδρίου Green Deal Greece 2024 που διοργάνωσε το ΤΕΕ, τονίζοντας τη σημασία των ανθεκτικών και κλιματικά ουδέτερων υποδομών.Αναφερόμενος στο Πράσινο Ταμείο, ο κ. Μπενρουμπή σημείωσε ότι υπάρχουν πάνω από 3 δισ. ευρώ «που κάθονται γιατί τα έχουμε δεσμεύσει ως εγγύηση για το χρέος»….«Η μέχρι τώρα διαχείριση του πόσιμου νερού ήταν ζήτημα ηρωισμού κάποιων ανθρώπων. Τώρα πρέπει να προχωρήσουμε σε πιο οργανωμένες δομές» τόνισε.