Το διήμερο Game of Money Festival που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, ανέδειξε την ανάγκη αναθεώρησης της σχέσης με το χρήμα, υιοθετώντας μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση και βλέποντάς το ως εργαλείο προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, επισημάνθηκε η σημασία της εφαρμογής πρακτικών λύσεων για την αντιμετώπιση του χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού, ενός ζητήματος που παραμένει σημαντικό στην Ελλάδα, σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα της Focus Bari. Η έρευνα, που διεξήχθη με δείγμα 4.000 ανθρώπων, κατέδειξε την ανάγκη για εκπαίδευση στη διαχείριση χρημάτων.
Ο ιδρυτής του Game of Money, Αλέξιος Βανδώρος, τόνισε ότι στόχος είναι το φεστιβάλ να καθιερωθεί ως ετήσιος θεσμός, με σκοπό την εκπαίδευση των ανθρώπων να αποκτήσουν τη σωστή νοοτροπία απέναντι στο χρήμα, επιτυγχάνοντας οικονομική ελευθερία και μια καλύτερη ζωή. Το πρώτο φεστιβάλ αποτέλεσε σημαντικό βήμα προς την οικονομική εκπαίδευση, αντιμετωπίζοντας την έλλειψη χρηματοοικονομικών γνώσεων ως βασικό εμπόδιο.
Πώς να ξεχωρίσετε σε έναν συνηθισμένο κόσμο
Το φεστιβάλ φιλοξένησε διεθνείς προσωπικότητες, όπως τον Seth Godin, κορυφαίο ειδικό στο μάρκετινγκ, ο οποίος παρουσίασε τη θεωρία της Μωβ Αγελάδας, τονίζοντας τη σημασία της διαφοροποίησης σε έναν κόσμο γεμάτο συνηθισμένα πρότυπα. Μια διαφήμιση, όπως εξήγησε, πρέπει να είναι μοναδική και να προκαλεί ενδιαφέρον, όπως ακριβώς μια μωβ αγελάδα ανάμεσα σε κοινές.
Ο Ken Honda ανέλυσε τη φιλοσοφία του Arigato Money, που βασίζεται στην ευγνωμοσύνη, υπογραμμίζοντας ότι λέγοντας ευχαριστώ κατά τη διάρκεια των χρηματικών συναλλαγών, δημιουργούμε μια θετική ενεργειακή ροή. Επιπλέον, ο Benjamin Fry ανέδειξε τη σύνδεση των οικονομικών αποφάσεων με προσωπικά τραύματα, ενώ ο David Henzel προσέφερε μια νέα οπτική για την ισορροπία ανάμεσα στο χρήμα, τη ζωή και τις σχέσεις.
Με τη συμμετοχή 40 ομιλητών, 350 θεατών στις κεντρικές εκδηλώσεις και 2.000 επισκεπτών, το φεστιβάλ περιλάμβανε workshops και masterclasses με θέματα όπως έξυπνες επενδύσεις, κρυπτονομίσματα, επιχειρηματικότητα, κυβερνοασφάλεια και προσωπικό branding. Το φεστιβάλ επικεντρώθηκε στη φιλοσοφία ότι το χρήμα είναι ταυτόχρονα εργαλείο και σύμβολο εξουσίας, ασφάλειας αλλά και πηγή άγχους, με στόχο να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να καλλιεργήσουν μια υγιή σχέση με το χρήμα, αποκτώντας προσωπική και συλλογική οικονομική συνείδηση.
Η διοργάνωση στηρίχθηκε από περισσότερους από 30 χορηγούς και δεκάδες εθελοντές. Το επόμενο Game of Money Festival έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί στις 13-14 Δεκεμβρίου 2025 στην Αθήνα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ