«Μισός άνθρωπος, μισός Τεχνητή Νοημοσύνη» θα είναι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής του αύριο, ο οποίος θα αναλαμβάνει όλη τη βαρετή δουλειά για λογαριασμό των ανθρώπων, απελευθερώνοντας χρόνο για αυτούς, όπως επισήμανε σήμερα η εταίρος της «Experto Crede Consulting», Μυρτώ Χαμπάκη, παρουσιάζοντας τον ψηφιακό βοηθό της εταιρείας, Ίωνα, κατά το 37ο Thessaloniki Insurance Conference, που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη η Innovation Media. «Η Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση 2.0 δεν είναι απλά μια νέα εφαρμογή -είναι μια νέα φιλοσοφία. Και η καρδιά αυτής της αλλαγής είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ), η οποία μας δίνει δυνατότητες που δεν μπορούσαμε καν να φανταστούμε πριν λίγα χρόνια. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής του αύριο δεν θα είναι απλά πιο γρήγορος ή πιο οργανωμένος. Θα είναι υβριδικός! Αυτό σημαίνει ότι η ΤΝ θα γίνει ο αόρατος συνεργάτης σας, ένας συνάδελφος που θα αναλύει δεδομένα, θα επεξεργάζεται προφίλ κινδύνου, θα προβλέπει απαιτήσεις – για εσάς χωρίς εσάς, ώστε εσείς να εστιάζεστε εκεί που είστε ασυναγώνιστοι: στην ανθρώπινη επαφή!» σημείωσε η κα Χαμπάκη.
Τη δική του ψηφιακή βοηθό, την Αριάδνη, παρουσίασε στο συνέδριο το Cluster Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών «Πάνορμος». Το εν λόγω άβαταρ, που έχει τη μορφή νεαρής γυναίκας, προβαίνει σε αυτοματοποιημένη συλλογή των ειδήσεων για τον ασφαλιστικό κλάδο και παρουσιάζει δελτίο ειδήσεων κλαδικών νέων σε καθημερινή βάση, στις 9 το πρωί, «σύστησε» στους παρευρισκόμενους ο πρόεδρος του cluster, Κλήμης Δημαρχιάδης.
Η καινοτομία και η ΤΝ αποτελούν θεμέλιους λίθους και για τη «Wise Daedalus», η οποία στοχεύει στην αναδιαμόρφωση της υγείας ανθρώπων και κατοικιδίων μέσω της πρόληψης. Κατά τον ιδρυτή και επικεφαλής της εταιρείας, Κωνσταντίνο Φωτόπουλο, μεταξύ άλλων, η εταιρεία, μέσω της εφαρμογής «Hoolie AI» έχει καταφέρει να διαθέτει διάγνωση για το κατοικίδιο μέσα σε ένα μόλις λεπτό, με αποτέλεσμα επιτυχίας άνω του 90% και κόστος μόνο 8,99 ευρώ ανά διάγνωση. Σύντομα η τεχνολογική καινοτομία για τα κατοικίδια της Wise Daedalus θα είναι, όπως τόνισε ο κ. Φωτόπουλος, διαθέσιμη και στη Ρουμανία, την Πορτογαλία και την Ισπανία και στη συνέχεια και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών για την σύγχρονη αγορά επικέντρωσε τη δική του ομιλία ο Sales Operations Manager της Hellas Direct, Δημήτρης Κορρές, παρουσιάζοντας το πέρασμα «από την πολυπλοκότητα στην απλότητα», που υιοθέτησε η Hellas Direct σε συνεργασία με το gov.gr. Με τον τρόπο αυτό, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «ο πελάτης κερδίζει ταχύτητα και ασφάλεια και η ασφαλιστική εταιρεία πιο γρήγορες και αποδοτικές διαδικασίες, μειώνονται τα κόστη και όλο αυτό συμβάλλει έντονα στην αποτροπή της απάτης».
Οι εξελίξεις στον ασφαλιστικό κλάδο υγείας βρέθηκαν επίσης στο επίκεντρο των ομιλητών του 37ου Thessaloniki Insurance Forum. Την αρχή έκανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (Π.Ο.Α.Δ.), Ηλίας Τσολάκης, αναφερόμενος στις πρόσφατες αναπροσαρμογές του κλάδου υγείας, οι οποίες όπως τόνισε «ταλανίζουν όλους μας και μας δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα στις ανανεώσεις των συμβολαίων υγείας, όχι μόνο των ισοβίων αλλά και των ετησίως ανανεούμενων». Ο κ. Τσολάκης γνωστοποίησε ακόμα ότι «η Π.Ο.Α.Δ. έχει ολοκληρώσει την εκπόνηση του πρώτου Πανελληνίου Ομαδικού Συμβολαίου Υγείας και Ζωής για όλους, έξω από τις εμπορικές πολιτικές των εταιρειών και από οποιαδήποτε άλλη προωθητική ενέργεια. Μπορεί να μπει μέσα όποιος θέλει, αρκεί να είναι μέλος του τοπικού σωματείου της περιοχής του».
Παράλληλα, ο πρόεδρος της ΠΟΑΔ κάλεσε τις ασφαλιστικές εταιρείες «να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων όσον αφορά τις αναλήψεις κινδύνων του Κλάδου Περιουσίας σε περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικά φαινόμενα, όπως η Θεσσαλία, η Χαλκιδική και η Ρόδος, ώστε να μπορέσουν τα ακίνητα αυτών των περιοχών να μπορέσουν να συνεχίσουν να είναι ασφαλισμένα και αφού θα έχουν αποκατασταθεί οι ζημίες. «Γιατί σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά κωλύματα στην ανάληψη αυτών των κινδύνων, αυτό μας δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα, είτε με τεράστιες απαλλαγές όταν έρθει μια επιχείρηση να ασφαλιστεί, είτε επίσης με απαλλαγές όταν έρχεται ένα σπίτι να ασφαλιστεί. Ενόψει λοιπόν της εφαρμογής του Ν.5162 του 2024, η οποία πλησιάζει, θα ήταν άδικο αυτές οι επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν πρόβλημα και να πρέπει να μπούνε σε αυτό το συνεγγυητικό ασφαλιστικό μπλοκ, το οποίο ακούγεται ότι θα δημιουργηθεί, το οποίο όμως δεν ξέρουμε εάν η εφαρμογή του οριστεί από τον 6ο του 2025 ή τον 6ο του 2030. Είναι επικίνδυνα πράγματα αυτά» υποστήριξε.
Στον Κλάδο Υγείας επικέντρωσε καταρχάς την τοποθέτησή του και ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, Κωνσταντίνος Γιαννιώτης, χαρακτηρίζοντας «επιφανειακή» την προσέγγιση της κυβέρνησης έναντι των ασφαλιστικών εταιρειών. Το πρόβλημα του Κλάδου Υγείας σύμφωνα με τον κ. Γιαννιώτη σίγουρα δεν είναι η διαμεσολάβηση, αλλά τα υψηλά κόστη των νοσηλίων στην Ελλάδα, με μια επέμβαση σκωληκοειδίτιδας όπως σημείωσε χαρακτηριστικά να κοστίζει όσο στην Ελβετία και τρεις φορές ακριβότερα από την Ισπανία. Ο λόγος που δεν μπαίνουν περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες στον Κλάδο Υγείας, υποστήριξε, είναι ότι αυτός παράγει μόνο ζημίες και πρέπει να υπάρξει έλεγχος και συγκεκριμένοι κανόνες στα κόστη των νοσηλίων.
*Τις εικόνες των δύο ψηφιακών βοηθών παραχώρησαν οι διοργανωτές του συνεδρίου
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ