Οι influencers επηρεάζουν αποφάσεις καταναλωτών, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει το τοπίο της αγοράς. Μόνο στις ΗΠΑ, τα ποσά που δαπανούν οι εταιρείες σε influencers έχουν τριπλασιαστεί την τελευταία πενταετία και φτάνουν τα 7 δις δολάρια το έτος, ενώ η Goldman Sachs εκτιμά ότι σήμερα παγκοσμίως υπάρχουν 50 εκατομμύρια influencers, από το Instagram μέχρι το TikTok και το YouTube. Το 57% όσων έχουν γεννηθεί από το 1997 έως το 2012 επιθυμεί να γίνει διαμορφωτής κοινής γνώμης, σύμφωνα με την εταιρεία Morning Consult. Το 53% πιστεύει ότι αυτή η δουλειά είναι ευυπόληπτη επιλογή καριέρας.
Η έρευνα δείχνει ότι οι Gen Z επηρεάζονται σε ποσοστό άνω του 70% από influencers για τις καταναλωτικές τους αγορές. Το μεγάλο ενδιαφέρον για καριέρα ως influencers επωφελεί περισσότερο τις εταιρείες παρά τους δημιουργούς περιεχομένου λόγω του αυξανόμενου αριθμού τους.
Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη, με την άνοδο των εικονικών influencers, θα μπορούσε να επιδεινώσει την κατάσταση για όσους επιθυμούν να δημιουργήσουν καριέρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μόνο το 4% των influencers κερδίζουν 100.000 δολάρια ή περισσότερα, προειδοποιεί η Goldman Sachs. Οι εικονικοί influencers, δημιουργημένοι μέσω AI, αποκτούν ήδη εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους. Για τις εταιρείες, η συνεργασία με πολλούς δημιουργούς για συγκεκριμένες δημογραφικές ομάδες καθιστά πιο ελκυστικό το μάρκετινγκ μέσω των influencers. Στην έρευνα από το Influencer Marketing Hub, το 86% των εταιρειών δήλωσε ότι σχεδιάζει να επενδύσει φέτος σε τέτοιες εκστρατείες, ενώ το 2017 το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 37%.