Η στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας στο 1ο Thessaloniki Investment Forum – Σχέδια επέκτασης από τον Όμιλο Accor

Η στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας στο 1ο Thessaloniki Investment Forum – Σχέδια επέκτασης από τον Όμιλο Accor

Μέσα από τη στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού και σε συνδυασμό με το σύνολο 1.900 εμβληματικών έργων που υλοποιούνται, η Βόρεια Ελλάδα εκσυγχρονίζεται, αναβαθμίζεται και διαμορφώνει ένα νέο προφίλ, που θα την καταστήσει ελκυστικό προορισμό 12 μήνες το χρόνο. τόνισε η υφυπουργός Τουρισμού, μιλώντας στο 1ο Thessaloniki Investment Forum, το οποίο διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη και επικεντρώνεται στην προσέλκυση επενδύσεων στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας.

Ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος. Υπάρχουν τα εργαλεία, οι ευκαιρίες, η δυναμική που μπορούν να οδηγήσουν σε ένα βιώσιμο μέλλον για τον τουρισμό και την ανάπτυξη. Η κ. Ράπτη αναφέρθηκε στους τέσσερις στρατηγικούς στόχους του υπουργείου Τουρισμού και πώς αυτοί βρίσκουν εφαρμογή στην τουριστική ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας.

Για την επίτευξη του πρώτου στρατηγικού στόχου, που αφορά την βιώσιμη και ποιοτική τουριστική ανάπτυξη των προορισμών, η κ. Ράπτη εξήγησε ότι χρησιμοποιούνται ως εργαλείο οι DMMOs (Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού) και μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης παρέχονται κίνητρα για τη σύσταση τους σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, ενώ προβλέπεται σύσταση και των αντίστοιχων Περιφερειακών Τοπικών Παρατηρητηρίων για την παρακολούθηση της τουριστικής κίνησης.

Ο δεύτερος στρατηγικός στόχος αφορά στη διαφοροποίηση και εμπλουτισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Στον προσκυνηματικό τουρισμό καταγράφουμε μέσω των Μητροπόλεων τα θρησκευτικά κειμήλια της Βορείου Ελλάδος, ώστε να τα αναδείξουμε στον συνεδριακό τουρισμό. Η άνοδος της Θεσσαλονίκης είναι θεαματική, καθώς κατάφερε να αναρριχηθεί στη θέση 42 της παγκόσμιας κατάταξης από τη θέση 73 στην οποία βρισκόταν το 2022. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Θεσσαλονίκη βρίσκεται πλέον μεταξύ των κορυφαίων 30 προορισμών συνεδριακού τουρισμού. Το οικονομικό αποτύπωμα από τη διοργάνωση συνεδρίων είναι ισχυρό για την πόλη μας, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 19 εκατομμύρια ευρώ. Η ανάπλαση της ΔΕΘ θα δώσει νέα πνοή και ώθηση στον συνεδριακό τουρισμό και στον ιαματικό τουρισμό. Η Βόρεια Ελλάδα διαθέτει πλούτο ιαματικών πόρων […] Αξιοσημείωτη άνοδο παρουσιάζει και ο τουρισμός κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη με 81 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων έναντι 68 το 2023, με τις μισές περίπου να είναι home porting. Η δημιουργία του νέου σταθμού κρουαζιέρας Μέγας Αλέξανδρος και η συνολική αναβάθμιση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης προσφέρουν νέες προοπτικές ανάπτυξης στην περιοχή. Η κ. Ράπτη συνέχισε με την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, αναφέροντας την ίδρυση της πρώτης Πειραματικής Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού στη Θεσσαλονίκη.

Τέλος, μίλησε για την αναβάθμιση της προβολής και προώθησης του τουριστικού προϊόντος, αξιοποιώντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΟΤ, σημειώνοντας ότι στο σχέδιο μάρκετινγκ του ΕΟΤ 2023-24 το 60% της διαφημιστικής εκστρατείας αφιερώνεται στο θεματικό τουρισμό και την προβολή της Θεσσαλονίκης ως city break προορισμού.

Οι επιδόσεις και προοπτικές της Θεσσαλονίκης σε εκπαιδευτικό και συνεδριακό τουρισμό και τα χρηματοδοτικά εργαλεία

Στη συζήτηση που ακολούθησε για την εξέλιξη της βορείου Ελλάδος σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό, έγινε αναφορά σε επενδύσεις που έχουν αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν της Βορείου Ελλάδος, τις προσπάθειες ανάπτυξης θεματικού τουρισμού και τις προκλήσεις που προκύπτουν.

Στη συζήτηση συμμετείχαν ο Πρόεδρος Anatolia College, ο Πρόεδρος Thessaloniki Convention Bureau, ο Διευθυντής Επενδύσεων Noisis AE, ο CEO Tor Hotel Group, ενώ προβλήθηκε συνέντευξη του Paul Rosenberg, Regional VP Development Luxury France, Southern Europe & North Africa, της Accor Hotels. Ο εκπαιδευτικός τουρισμός μπορεί να γίνει σημαντικός πυλώνας ανάπτυξης, καθώς πολλές χώρες έχουν επενδύσει σε αυτό εδώ και χρόνια. Ο κ. Βλάχος εξήγησε ότι το Anatolia την τελευταία δεκαετία προσέλκυσε περισσότερους από 5.000 Αμερικανούς φοιτητές, με οικονομικό αποτύπωμα 120 εκατομμυρίων ευρώ στην τοπική οικονομία.

Ο κ. Μοναστηρίδης αναφέρθηκε στον συνεδριακό τουρισμό, τονίζοντας ότι Η Θεσσαλονίκη έχει αποδείξει ότι μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλα συνέδρια και πρέπει να προσδιορίσουμε ποια είναι τα συνέδρια που μπορούμε να φέρουμε, ώστε οι σύνεδροι να φύγουν με θετική εμπειρία. Σημείωσε ότι το 2023 η Θεσσαλονίκη φιλοξένησε πάνω από 400 συνέδρια με 75.000 συμμετέχοντες.

Ο κ. Κουτελιάς αναφέρθηκε στα χρηματοδοτικά εργαλεία και τόνισε την ανάγκη στήριξης του τουριστικού τομέα, με τον αναπτυξιακό νόμο και το Ταμείο Ανάκαμψης να προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες για τις τουριστικές επιχειρήσεις. Υπάρχουν πλειάδα εργαλείων και το ΕΣΠΑ για μικρότερης κλίμακας επενδυτικά σχέδια. Ο κ. Τορνιβούκας έθεσε ζητήματα υποδομών και εκπαίδευσης, σημειώνοντας ότι η τουριστική εκπαίδευση είναι το κύριο πρόβλημα του κλάδου μας.

Ο Όμιλος Accor εξετάζει την επέκτασή του σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική

Την επέκταση των brands του στη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική σε βάθος πενταετίας μελετά ο πολυεθνικός ξενοδοχειακός όμιλος Accor.

Ο Paul Rosenberg ανέφερε ότι η Accor είναι ήδη αρκετά παρούσα στην Ελλάδα, αλλά εργάζονται πάνω σε σχέδια για την είσοδό τους στη Θεσσαλονίκη. Θα θέλαμε πολύ να είμαστε στη Θεσσαλονίκη και νομίζω πως και η Χαλκιδική είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Πιστεύει ότι τα σχέδια επέκτασης του ομίλου στην περιοχή μπορούν να ευοδωθούν μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Προθερμαίνοντας την αγορά, εξήγησε ότι και η MGallery και η Sofitel είναι το σωστό προφίλ για την αγορά της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής, προσφέροντας ευκαιρίες για ανάπτυξη. Ο Όμιλος βρίσκεται σε συζητήσεις κυρίως με τοπικούς επενδυτές που σχεδιάζουν έργα για τη δημιουργία ξενοδοχείων ή άλλων χρήσεων. Στην Ελλάδα παρατηρούμε την είσοδο περισσότερων ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων, και αυτό αναμένεται να συμβεί και στον βορρά. Ο 1ο Thessaloniki Investment Forum, που ξεκίνησε το πρωί σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης, αποτελεί διοργάνωση του CNN Greece με στρατηγικό συνεργάτη την TME.

Loading