Η σύνδεση του τουρισμού με την παραγωγή: Μια στρατηγική για την ελληνική οικονομία

Η σύνδεση του τουρισμού με την παραγωγή: Μια στρατηγική για την ελληνική οικονομία

Η άμεση σύνδεση του τουρισμού με την παραγωγική διαδικασία της χώρας αναδείχθηκε στο πλαίσιο της 8ης Οικονομικής Διάσκεψης της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών που πραγματοποιείται σήμερα, με θέμα Επαναβιομηχανοποίηση & Δεξιότητες: Χτίζοντας μία ανταγωνιστική και ανθεκτική οικονομία.

Ο τουρισμός δεν είναι μονοκαλλιέργεια. Συντίθεται πάνω στην παραγωγική διαδικασία. Όσο πιο ανταγωνιστική είναι η βιομηχανία και η αγροτική παραγωγή τόσο πιο ανταγωνιστικός γίνεται ο τουρισμός, υπογράμμισε ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, αντιπρόεδρος της ΕΕΝΕ και διευθύνων σύμβουλος, Aldemar Resorts. Ο ίδιος τόνισε ότι ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ πολλών κλάδων και χτίζει το αφήγημά του πάνω στην παραγωγή, ενώ επεσήμανε ότι ο τουρισμός έχει πολύ μεγάλη συμμετοχή στο ΑΕΠ, αποτελώντας, μακράν, τον νούμερο ένα κλάδο στην απασχόληση εργαζομένων. Με δεδομένη την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, οι επιχειρήσεις προσπαθούν να καλύψουν το κενό με την τεχνολογία, σημείωσε ο κ. Αγγελόπουλος και υποστήριξε ότι η τουριστική εκπαίδευση βρίσκεται στο κατώτερο επίπεδο, ενώ χαρακτήρισε αναγκαία την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ΕΕΝΕ και διευθύνοντα σύμβουλο των Aldemar Resorts, το 70% των εσόδων ενός καταλύματος καταλήγουν στο κράτος, κάτι που δεν είναι ανταγωνιστικό, όπως σημείωσε, ενώ πρότεινε να δημιουργηθεί ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, στο οποίο η εξέλιξη του Έλληνα θα συνοδεύεται από την ανταγωνιστικότητα της χώρας.

Στη συζήτηση που ακολούθησε, ο Γιώργος Καραθανάσης, Co-Founder της Hotellisense, υπογράμμισε ότι το κομμάτι του τουρισμού συνδέεται με την ψηφιακή αναβάθμιση, με τον κλάδο να επιδιώκει να μειώσει το λειτουργικό του κόστος και να καταστεί πιο ανταγωνιστικός και παραγωγικός. Σημείωσε πως σε μία εποχή που οι εξελίξεις τρέχουν πολύ γρήγορα, ο τουρισμός χρειάζεται νέες ψηφιακές λύσεις. «Ακόμα βρισκόμαστε σε αρχικά στάδια. Έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε. Στόχος μας είναι να δώσουμε στον επισκέπτη την εμπειρία που θα τον οδηγήσει να επιστρέψει ξανά στον προορισμό», είπε ο κ. Καραθανάσης.

Ο Παναγιώτης Καραμπίνης, διευθύνων σύμβουλος της Endeavor Greece, αναφερόμενος στον χαρακτηρισμό του τουρισμού ως «soft διπλωματία της χώρας», σημείωσε ότι οι επιχειρηματίες του τουρισμού είναι οι πρώτοι που υποστηρίζουν ό,τι εξωστρεφές έρχεται στην χώρα. «Ο κλάδος του τουρισμού έχει χτίσει τις πιο επιτυχημένες καμπάνιες προώθησης της χώρας και της οικονομίας στο εξωτερικό», τόνισε ο κ. Καραμπίνης, προσθέτοντας πως το επόμενο βήμα είναι η τεχνολογική ανάπτυξη, ώστε να ενισχυθεί το αφήγημα της χώρας.

Από την πλευρά του, ο Μπάμπης Κουρτζής, διευθύνων σύμβουλος της Exclusivi, επεσήμανε ότι δεν θα πρέπει να απαιτείται καμία επιπλέον δεξιότητα από το προσωπικό, αλλά να υιοθετηθεί η σύγχρονη τεχνολογία, που θα παρέχει απλές λύσεις με το πάτημα ενός κουμπιού. «Όλα πρέπει να ξεκινάνε με τον πελάτη, με τον τουρίστα, και η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει για καλύτερες υπηρεσίες», σχολίασε ο κ. Κουρτζής. Συμπλήρωσε, τέλος, πως οι Έλληνες ξενοδόχοι ξεκίνησαν διστακτικά, ενώ πλέον κινούνται γρήγορα στο κομμάτι της ψηφιοποίησης, αναζητώντας τα εργαλεία για την τεχνολογική αναβάθμιση των επιχειρήσεων.

Loading

Play