Ο τομέας της κατασκευής μεγάλων επιβατικών αεροσκαφών κυριαρχείται εδώ και μερικές δεκαετίες από την Boeing και την Airbus. Αλλά η Total Linhas Aereas της Βραζιλίας στοχεύει να γίνει η πρώτη εταιρεία εκτός Ασίας που θα αγοράσει αεροσκάφη από την κρατική εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων της Κίνας, COMAC. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε συνομιλίες εδώ και μήνες, σύμφωνα με τον συνεργάτη του αερομεταφορέα Πάουλο Αλμάντα, ο οποίος θα επισκεφθεί την COMAC τον Οκτώβριο για να συζητήσει μια πιθανή παραγγελία έως και τεσσάρων αεροσκαφών C919.
Η Total μοιράστηκε τις προθέσεις της με την κυβέρνηση, αλλά δεν έχει παρουσιάσει κανένα επίσημο σχέδιο μέχρι στιγμής. Μια συμφωνία θα μπορούσε να ενισχύσει τους δεσμούς Βραζιλίας-Κίνας στον τομέα των αερομεταφορών εν όψει της κρατικής επίσκεψης του Κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ τον Νοέμβριο. Ορισμένοι παρατηρητές του κλάδου έχουν εκφράσει σκεπτικισμό σχετικά με το επιχειρηματικό σχέδιο της Total για τα κινεζικά αεροσκάφη.
Ακόμη κι αν η Total κερδίζει πολλά επιλέγοντας το αεροσκάφος, το αναπόδεικτο ιστορικό αξιοπιστίας του και η έλλειψη δικτύου υποστήριξης στη Βραζιλία το καθιστούν μια πολύ επικίνδυνη επιλογή, δήλωσε ο Κάρλος Οζόρες, συνεργάτης της PA Consulting Aviation. Για τον Αλμάντα της Total, η αεροπορική εταιρεία αναγκάστηκε να κοιτάξει πέρα από τους παραδοσιακούς δυτικούς κατασκευαστές, όπως η Airbus και η Boeing, λόγω περιορισμών στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Η Total εξετάζει τη δυνατότητα χρηματοδότησης από την China Development Bank για το 80% της συνολικής αξίας, με αποπληρωμή σε 10 έως 12 χρόνια, προσθέτοντας ότι κάθε C919 έχει αρχική τιμή περίπου 90 εκατομμυρίων δολαρίων. Μόνο εννέα C919 βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε υπηρεσία από τότε που ξεκίνησαν την εμπορική τους λειτουργία τον Μάιο του 2023, όλα με κινεζικές αεροπορικές εταιρείες.
Η Total θα πιέσει για την πιστοποίηση των κινεζικών αεροπλάνων στη Βραζιλία, ενώ απομένει να δούμε αν η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Βραζιλίας ANAC θα λάβει επίσημο αίτημα για πιστοποίηση.