Η Vodafone Ελλάδας προγραμματίζει επενδύσεις 1 δισ. ευρώ με ορίζοντα το 2029, εστιάζοντας τόσο στην γεωγραφική επέκταση της υποδομής οπτικών ινών όσο και στη συνέχιση της ανάπτυξης του δικτύου 5G, με στόχο την ποιοτική συνδεσιμότητα σε όλη την επικράτεια και την ολοκληρωμένη ψηφιακή μετάβαση της χώρας.
Στον ετήσιο απολογισμό της, η εταιρεία αναφέρει ότι το 2024 επιτάχυνε την ανάπτυξη του δικτύου σταθερής τηλεφωνίας, έχοντας υλοποιήσει περισσότερες από 300.000 γραμμές οπτικής ίνας απευθείας στο σπίτι (FTTH). Εντός του 2025, το δίκτυο οπτικών ινών της Vodafone θα καταστεί εμπορικά διαθέσιμο σε 500.000 σπίτια, με στόχο την επέκταση της διαθεσιμότητας σε 850.000 σπίτια έως το 2028. Όσον αφορά την κινητή τηλεφωνία, το Vodafone 5G network καλύπτει ήδη πάνω από 91% του πληθυσμού, και σύμφωνα με τον σχεδιασμό ανάπτυξης, τον Μάρτιο του 2025 η κάλυψη θα ανέλθει στο 94%.
Επιπλέον, η Vodafone ολοκλήρωσε την κατασκευή σταθμού προσαιγιάλωσης υποβρυχίων καλωδίων οπτικών ινών στο Τυμπάκι Κρήτης, ο οποίος αναμένεται να αναβαθμίσει τη θέση της χώρας στον παγκόσμιο ψηφιακό χάρτη και να την μετατρέψει σε τηλεπικοινωνιακό κόμβο για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Ήδη πραγματοποιήθηκε στο σημείο η προσαιγιάλωση του συστήματος India-Europe-Xpress, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2025 αναμένεται η προσαιγιάλωση του συστήματος 2Africa.
Κατά το α’ εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους για τη Vodafone (Απρίλιος – Σεπτέμβριος 2024), η πελατειακή βάση των συμβολαίων κινητής τηλεφωνίας ενισχύθηκε κατά 86.000 συνδρομητές, ενώ σημειώθηκε ετήσια αύξηση 164% στη διείσδυση των ευρυζωνικών υπηρεσιών οπτικής ίνας. Η ζήτηση για οπτικές ίνες αναμένεται να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο από τα κρατικά προγράμματα επιδοτήσεων Gigabit Voucher και Smart Readiness.
Ο βραχίονας των εταιρικών πελατών αναπτύχθηκε σε ετήσια βάση με διψήφιο ρυθμό όσον αφορά στα έσοδα από υπηρεσίες Cloud, IoT και Κυβερνοασφάλειας. Από φέτος, το Vodafone Business υλοποιεί στρατηγικό σχέδιο επένδυσης 17 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 50 θέσεων εργασίας υψηλής τεχνολογικής εξειδίκευσης και αναπτυξιακά προγράμματα για περισσότερους από 300 εργαζομένους.
Στη λιανική, το πρόγραμμα άτοκων δόσεων Flex για τους πελάτες της Vodafone κατέγραψε ετήσια αύξηση 44%, και αποτελεί ισχυρό παράγοντα ανάπτυξης και για το e-shop. Η συνεργασία Vodafone και Public συμπλήρωσε έναν χρόνο, με στόχο την αύξηση του αριθμού καταστημάτων.
Η Vodafone εισήγαγε οργανικά την Τεχνητή Νοημοσύνη, μεταμορφώνοντας την εμπειρία του πελάτη και προχωρώντας σε στρατηγικές συνεργασίες με τη Microsoft και την Google. Ο ψηφιακός βοηθός TOBi διεκπεραιώνει 250.000 ερωτήσεις πελατών το μήνα, επιλύοντας το 65% των ζητημάτων χωρίς να χρειάζεται μεταβίβαση σε εκπρόσωπο.
Στον τομέα της ψυχαγωγίας, το Vodafone TV σημείωσε ετήσια ανάπτυξη 20%, ξεπερνώντας τους 200.000 συνδρομητές, και εξασφάλισε αποκλειστικές συνεργασίες με κορυφαία studios.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ