Κάθε επιχείρηση οφείλει να εξετάζει και να προσδιορίζει ποιες λειτουργίες μπορούν να μεταφερθούν πλήρως στην τεχνητή νοημοσύνη και ποιες είναι εκείνες στις οποίες η ΑΙ μπορεί να συμβάλλει επικουρικά. Το μέλλον επιβάλλει στις επιχειρήσεις να εξελιχθούν σε ευφυείς οργανισμούς που θα μπορούν να αναδείξουν τη συνεργασία ανάμεσα στην AI και την ανθρώπινη νοημοσύνη. προτείνει το Found.ation με την ευκαιρία της δημοσιοποιήσης για όγδοη συνεχή χρονιά, του Digital Transformation in Greece Report, με την υποστήριξη του ευρωπαϊκού οργανισμού EIT Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας).
Όπως αναφέρει, η έννοια του deskilling έρχεται στο προσκήνιο, καθώς ορισμένες εργασιακές δεξιότητες τείνουν να ατροφούν όταν αντικαθίστανται από αυτοματοποιημένες τεχνολογικές πρακτικές. Επομένως, η ανάγκη για σωστή διαχείριση των νέων τεχνολογικών εργαλείων με στόχο την αναβάθμιση και όχι την «υποβάθμιση» των γνώσεων των εργαζομένων κρίνεται επιτακτική. Η απόκτηση νέων δεξιοτήτων από τους εργαζομένους δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά, καθώς δημιουργούν το ταλέντο που χρειάζονται.
Επίσης, εκτιμά ότι η ευελιξία και η δημιουργία ενός υποστηρικτικού εργασιακού περιβάλλοντος είναι βασικοί παράγοντες που θα διαμορφώσουν στο μέλλον τις επιλογές των δυνητικών εργαζομένων στις επιχειρήσεις. Καθώς οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να υιοθετούν απομακρυσμένα και υβριδικά εργασιακά μοντέλα, η εμπειρία των εργαζομένων (EX – Employee Experience) βασίζεται στην προσαρμογή και την εύρεση ισορροπίας μεταξύ ευελιξίας και παραγωγικότητας. Με στρατηγικές και σαφείς διαδικασίες, όπως ομαλή ένταξη νέου προσωπικού, δίκαιη και διαφανή κουλτούρα και υποστήριξη ανάπτυξης δεξιοτήτων, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που επιτρέπει στους εργαζομένους να αποδίδουν στο μέγιστο.
«Ο δρόμος προς το μέλλον περιλαμβάνει μια πιο κριτική προσέγγιση στην υιοθέτηση της τεχνολογίας. Οι εταιρείες πρέπει να κάνουν τη μετάβαση από απλοί ακόλουθοι τάσεων σε οργανισμούς με νοημοσύνη που κατανοούν πότε και πώς να εφαρμόζουν αυτές τις καινοτομίες. Αξιολογώντας εκ νέου τις στρατηγικές τους και υιοθετώντας μια νοοτροπία συνεχούς βελτίωσης, οι επιχειρήσεις μπορούν να ξεπεράσουν το στάδιο του αρχικού ενθουσιασμού και να αναγνωρίσουν την πραγματική αξία της Τεχνητής Νοημοσύνης και άλλων αναδυόμενων τάσεων, μετατρέποντας τον σκεπτικισμό σε βιώσιμη πρόοδο» αναφέρει ο Φίλιππος Ζακόπουλος, Managing Partner του Found.ation.
Το Digital Transformation in Greece 2023-2024 αποτελεί πρωτότυπη μελέτη του Found.ation, που φέτος υλοποιείται με την υποστήριξη των Smart Attica, Eurobank και Worldline.
Η μελέτη εστιάζει ιδιαίτερα στην κατανόηση της τεχνητής νοημοσύνης και στον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνει την πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ελλάδα. Βασικά ερωτήματα που προκύπτουν αφορούν την ποιοτική ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων και την ανάγκη δημιουργίας ενός συνεργατικού μοντέλου ανθρώπινης και τεχνητής νοημοσύνης. Επιπλέον, τίθεται η πρόκληση της αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων, καθώς το υψηλό ποσοστό αυτοματοποίησης του σύγχρονου ψηφιακού περιβάλλοντος συχνά οδηγεί σε «ατροφία» των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού. Τέλος, αναδεικνύεται η ανάγκη για τη δημιουργία μιας αναβαθμισμένης εργασιακής εμπειρίας με χαρακτηριστικά ευελιξίας και υποστηρικτικής κουλτούρας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ