Πωλήσεις ελληνικών σούπερ μάρκετ ξεπέρασαν τα 12 δισ. ευρώ το 2024 με σημαντική ανάπτυξη στην κατανάλωση. Το 2024, οι πωλήσεις των ελληνικών σούπερ μάρκετ ξεπέρασαν τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ, φτάνοντας τα 12,148 δισεκατομμύρια ευρώ, με αύξηση 2,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Η αύξηση αυτή προήλθε μετά από μια περίοδο μειωμένης κατανάλωσης το 2022 και 2023, κυρίως λόγω των μεγάλων αυξήσεων τιμών. Σύμφωνα με δεδομένα της ερευνητικής εταιρείας Circana (πρώην IRI), ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,8% το 2024, υπερβαίνοντας την αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 2,6%. Όλες οι κύριες κατηγορίες προϊόντων παρουσίασαν αύξηση στον όγκο πωλήσεων για το έτος. Οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 2,8%, προϊόντων προσωπικής υγιεινής κατά 3,1% και οικιακών ειδών κατά 1,5%. Μεταξύ των κατηγοριών με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ήταν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, που σημείωσαν αύξηση 6,1%, ακολουθούμενα από τα αλκοολούχα ποτά με 5,1%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 5% και τα αναψυκτικά με 4,6%.
Στον τομέα της αξίας πωλήσεων, μόνο τα τρόφιμα παρουσίασαν αξιόλογη αύξηση 3,6%, ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και οικιακής φροντίδας σημείωσαν πτώση 0,9%. Αυτές οι δύο κατηγορίες είδαν επίσης τη μεγαλύτερη προωθητική δραστηριότητα, με το μερίδιο των προϊόντων που πωλήθηκαν σε προώθηση να αυξάνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024. Συγκεκριμένα, το 28,8% των προϊόντων προσωπικής υγιεινής πωλήθηκαν σε προώθηση (αύξηση 0,4 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το 2023), το 25,9% των οικιακών ειδών (+0,4) και το 25,6% των τροφίμων (+0,3).
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνέχισαν να ξεπερνούν τα επώνυμα προϊόντα, με ρυθμό ανάπτυξης τζίρου 4,4%, σε σύγκριση με μόλις 2% για τα επώνυμα. Η Circana αναφέρει ότι το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το 2024 ανήλθε στο 26,7%, σημειώνοντας αύξηση 0,4 ποσοστιαίων μονάδων από το 2023. Όσον αφορά τις προωθήσεις, αντίθετα με τις προσδοκίες ότι τα κυβερνητικά μέτρα θα τις περιορίσουν, η ένταση των προωθήσεων παρέμεινε ισχυρή, ακόμη και αυξάνοντας κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες. Το μερίδιο των προωθημένων προϊόντων ανήλθε στο 25,7% το 2024.
Πηγή περιεχομένου: in.gr