Ο όμιλος της Attica Group παρουσίασε αύξηση εσόδων στο πρώτο εξάμηνο του 2024 στην ελληνική ακτοπλοΐα και τους διεθνείς πλόες, για πρώτη φορά μετά την απορρόφηση της ΑΝΕΚ και την ενσωμάτωση των οικονομικών της στοιχείων. Την ίδια ώρα, η υλοποίηση του σχεδιασμού της Attica Group για την πράσινη μετάβαση συνεχίζεται. Ο κύκλος εργασιών του ομίλου διαμορφώθηκε στα 317,2 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2024, έναντι 244,3 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 29,9%. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 19,5 εκατ. ευρώ, έναντι 47,5 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2023, ενώ προέκυψαν ενοποιημένες ζημίες μετά από φόρους 4,5 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 3,3 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2023. Ειδική μνεία γίνεται στα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου και γενικότερα της χρήσης 2024, που επιβαρύνονται με μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με τη συγχώνευση και ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ. Αυτά περιλαμβάνουν το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το κόστος αναβάθμισης των πλοίων, καθώς και την εκπαίδευση και ενσωμάτωση του προσωπικού. Επιπλέον, το λειτουργικό κόστος του ομίλου επηρεάσθηκε από την αύξηση της μέσης τιμής των καυσίμων κατά 9% και την επιβάρυνση για αγορά δικαιωμάτων ρύπων σύμφωνα με το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εφαρμόζεται για πρώτη φορά από 1.1.2024. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα του ομίλου στις 30.06.2024 ανέρχονταν σε 157,8 εκατ. ευρώ, έναντι 103,4 εκατ. ευρώ στις 31.12.2023.
Αγορές και μεταφορικό έργο
Ο στόλος του ομίλου με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries», «Hellenic Seaways» και «Anek Lines» αριθμεί 42 πλοία, εκ των οποίων τα 28 είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία, τα 12 ταχύπλοα και 2 είναι φορτηγά – οχηματαγωγά. Το μεταφορικό έργο του ομίλου παρουσίασε αύξηση σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο 2023. Ειδικότερα, το α’ εξάμηνο του 2024 τα πλοία του ομίλου μετέφεραν 2,8 εκατ. επιβάτες, έναντι 2,4 εκατ. επιβατών το α’ εξάμηνο του 2023, αύξηση 16,7%, 462.000 Ι.Χ. οχήματα, έναντι 365.000 Ι.Χ. οχημάτων το α’ εξάμηνο του 2023, αύξηση 26,6%, και 266.000 φορτηγά, έναντι 209.000 το α’ εξάμηνο του 2023, αύξηση 27,3%.
Ο όμιλος προχώρησε στην υπογραφή συμφωνίας με τη Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς 2 πλοίων τύπου E-Flexer, τα οποία θα είναι πιστοποιημένα methanol ready και battery ready. Η παραλαβή τους έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2027. Κατά το β΄ εξάμηνο 2024, η εταιρεία προέβη στην εξαγορά των επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων ΚΙΣΣΑΜΟΣ και ΚΥΔΩΝ, έναντι συνολικού τιμήματος 4,4 εκατ. ευρώ και 4,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.