Σταθερότητα και Προκλήσεις για την Ελληνική Μεταποίηση τον Αύγουστο

Σταθερότητα και Προκλήσεις για την Ελληνική Μεταποίηση τον Αύγουστο

Σε ανοδική πορεία παρέμεινε ο ελληνικός τομέας μεταποίησης κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της έρευνας PMI από την S&P Global, αν και ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνθηκε και πάλι. Ο εποχικά προσαρμοσμένος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών (Purchasing Managers’ Index – PMI) για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα έκλεισε στις 52,9 μονάδες τον Αύγουστο, χαμηλότερα από τις 53,2 μονάδες του Ιουλίου, υποδεικνύοντας σταθερή αλλά βραδύτερη βελτίωση της υγείας του μεταποιητικού τομέα. Οι λειτουργικές συνθήκες βελτιώνονται συνεχώς από τον Φεβρουάριο του 2023, ωστόσο ο πρόσφατος ρυθμός αύξησης ήταν ο ασθενέστερος που έχει καταγραφεί από τον περασμένο Δεκέμβριο.

Η βραδύτερη αύξηση της παραγωγής τον Αύγουστο συνέβαλε στη λιγότερο ισχυρή άνοδο. Οι Έλληνες κατασκευαστές που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι η μεγαλύτερη εισροή νέων παραγγελιών υποστήριξε την άνοδο της παραγωγής, αν και ο ρυθμός αύξησης εξασθένησε στους χαμηλότερους που έχουν καταγραφεί από τον Σεπτέμβριο του 2023. Παρά την αύξηση των νέων πωλήσεων στα μέσα του τρίτου τριμήνου, ο ρυθμός αύξησης επιβραδύνθηκε για πέμπτο συνεχόμενο μήνα, αποτελώντας τον πιο χαμηλό που έχει καταγραφεί μέχρι στιγμής το 2024.

Μέλη του πάνελ ανέφεραν ότι η ζήτηση από την πλευρά των πελατών διατηρήθηκε, ωστόσο ορισμένοι πελάτες στην Ευρώπη ήταν περισσότερο διστακτικοί με τις αγορές τους. Οι παραγγελίες εξαγωγών αυξήθηκαν με μόλις οριακό ρυθμό, αν και ήταν εντονότερος από τον μέσο όρο της έρευνας, ο ρυθμός αύξησης ήταν ο βραδύτερος που έχει καταγραφεί σε διάστημα οκτώ μηνών.

Οι καθυστερήσεις στις ναυτιλιακές μεταφορές και τα υλικοτεχνικά προβλήματα από την πλευρά των προμηθευτών παρέμειναν εμφανή τον Αύγουστο, καθώς οι χρόνοι παράδοσης προμηθειών επιμηκύνθηκαν στον μεγαλύτερο βαθμό που έχει καταγραφεί από τον Ιανουάριο. Η απόδοση των προμηθευτών επιδεινώθηκε αισθητά και για ένατο συνεχόμενο μήνα. Αν και με βραδύτερο ρυθμό, το κόστος εισροών των Ελλήνων παραγωγών αγαθών αυξήθηκε απότομα, με το υψηλότερο κόστος ναυτιλιακών μεταφορών και τις αυξημένες τιμές εισροών, συμπεριλαμβανομένων των μετάλλων, να υποστηρίζουν την αύξηση.

Αντίστοιχα, οι χρεώσεις εκροών αυξήθηκαν με ιστορικά υψηλότερο ρυθμό, ο οποίος ήταν ωστόσο βραδύτερος από τον Ιούλιο. Οι τιμές πώλησης αυξήθηκαν για δωδέκατο συνεχόμενο μήνα. Η βραδύτερη αύξηση της εισροής νέων παραγγελιών επιβάρυνε τις αγορές εισροών και την αύξηση της απασχόλησης τον Αύγουστο, καθώς οι ρυθμοί αύξησης και των δύο εξασθένησαν και ήταν οι χαμηλότεροι που έχουν καταγραφεί μέχρι στιγμής το 2024.

Εν τω μεταξύ, τα αποθέματα τόσο των προμηθειών όσο και των ετοίμων προϊόντων μειώθηκαν στα μέσα του τρίτου τριμήνου. Τα αποθέματα ετοίμων προϊόντων συρρικνώθηκαν με ταχύτερο ρυθμό, καθώς οι εταιρείες ανέφεραν εκ νέου μείωση των αποθεμάτων αγορών. Αν και ο ρυθμός μείωσης των αποθεμάτων προμηθειών ήταν μόνο οριακός, ήταν ο ταχύτερος που έχει καταγραφεί από τον Απρίλιο.

Τέλος, οι Έλληνες κατασκευαστές παρέμειναν αισιόδοξοι σχετικά με την αύξηση της παραγωγής μέσα στο επόμενο έτος, λόγω προγραμματισμένων επενδύσεων και προσδοκιών για εντονότερες συνθήκες ζήτησης και αύξηση της δραστηριότητας στον κατασκευαστικό κλάδο. Ωστόσο, οι ανησυχίες σχετικά με την εξασθένηση στο περιβάλλον πωλήσεων επηρέασαν αρνητικά τα επίπεδα αισιοδοξίας, τα οποία υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί από τον Νοέμβριο του 2022.

©

Loading

Play