Η επέκταση σε νέα καινοτόμα προϊόντα με την αξιοποίηση του εργοστασίου στις Αχαρνές Αττικής αποτελεί βασικό στόχο της διοίκησης της χανιώτικης εταιρείας «Το Μάννα» – Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ, η οποία κατέχει ηγετική θέση στην αγορά του παξιμαδιού και πλέον κάνει σημαντικά βήματα στην κατηγορία των σνακ, όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης στην Αθήνα, από την πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο Ελένη Τσατσαρωνάκη.
Το εργοστάσιο, έκτασης 23.000 τ.μ. στις Αχαρνές Αττικής, αποκτήθηκε από την οικογένεια Τσατσαρωνάκη τον Μάιο του 2021 μέσω πλειστηριασμού, έναντι τιμήματος 6,2 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες ανακατασκευής της βιομηχανικής μονάδας προχωρούν με ταχείς ρυθμούς, με την επένδυση να αγγίζει τα 3,2 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας, μέχρι τα τέλη Μαΐου αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεταφορά της διανομής και logistics, ενώ μέχρι το φθινόπωρο θα παραδοθεί και το υπόλοιπο εργοστάσιο, ώστε να ξεκινήσει η λειτουργία του. Η αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας θα δώσει την δυνατότητα στην εταιρεία να αναπτύξει περαιτέρω την παραγωγή και να εστιάσει στις εξαγωγές. Η κυρία Τσατσαρωνάκη υπογράμμισε: «Με την λειτουργία του εργοστασίου στις Αχαρνές θα μπούμε σε έναν ωκεανό ανάπτυξης».
Αναφορικά με την πορεία των μεγεθών της εταιρείας, το 2023 έκλεισε με αυξημένο τζίρο κατά 4,5%-5% και καθαρές πωλήσεις στα 12 εκατ. ευρώ, με κερδοφορία περίπου 2,5 εκατ. ευρώ, ενισχυμένη κατά περίπου 10% σε σχέση με το 2022. Οι επιδόσεις της εταιρείας το 2024, σύμφωνα με την διοίκηση, ήταν θετικές με τον τζίρο να κλείνει στο +3,5% περίπου στα 13 εκατ. ευρώ, ενώ η τρέχουσα χρονιά «τρέχει» με ρυθμό ανάπτυξης +15% σε όγκο και αξία. Όπως αναφέρθηκε, την τελευταία τριετία δεν έχει γίνει καμία ανατίμηση στα προϊόντα, παρά τα αυξημένα κόστη από τις πρώτες ύλες και την ενέργεια, και αυτή η πολιτική αναμένεται να συνεχιστεί και το 2025.
Η διοίκηση εστιάζει στην παραγωγή νέων κατηγοριών προϊόντων, καθώς και στην παραγωγή νέων κωδικών της σειράς «Δαγκωτό» (σνακ με βάση το παξιμάδι), με έμφαση στις εξαγωγές. Οι εξαγωγές αποτελούν περίπου το 7% του τζίρου της εταιρείας και πραγματοποιούνται κυρίως προς χώρες όπου υπάρχει έντονο ελληνικό στοιχείο (ΗΠΑ, Αυστραλία, Καναδάς).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, το μερίδιο της εταιρείας στα παξιμάδια με το brand «το Μάννα» ανέρχεται σε 30%. Ακολουθούν στη δεύτερη θέση τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με μερίδιο που φτάνει στο 28%. Σε έρευνα 1.000 καταναλωτών για τις τάσεις και τις συνήθειες στην κατηγορία παξιμαδιών που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο 2025, «το Μάννα» Τσατσαρωνάκη κυριαρχεί σε αυθόρμητη γνώση καθώς και σε συνολική γνώση, με περισσότερους από 9/10 χρήστες της κατηγορίας να την γνωρίζουν. Η μάρκα διακρίνεται για την ποιότητα, τη γεύση, την πληρότητα γκάμας, την εμπιστοσύνη και την αυθεντικότητα της.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1948 από τον Χαρίτο Τσατσαρωνάκη, ο οποίος τοποθέτησε τη φράση «Το Μάννα» στο όνομα της οικογενειακής επιχείρησης. Το 1960, ο γιος του, Νίκος, ανέλαβε την επιχείρηση και έφερε τα παξιμάδια σε χαρτοσακούλα στην Κεντρική Αγορά των Χανίων. Το 1968, τα παξιμάδια «Το Μάννα» τοποθετήθηκαν ως συσκευασμένο προϊόν στα σούπερ μάρκετ της Αθήνας. Το 1985 τέθηκε σε λειτουργία ο μεγαλύτερος περιστροφικός φούρνος αρτοποιίας της εποχής, οδηγώντας την παραγωγή σε νέο επίπεδο.
Το 1986, τα παξιμάδια της εταιρείας εξάγονται στη Νέα Υόρκη και το 2001 στην Αυστραλία. Το 2015 η εταιρεία διεύρυνε τις δραστηριότητές της και σε άλλες κατηγορίες αρτοπαρασκευασμάτων, ενώ δύο χρόνια αργότερα δημιουργήθηκε το κέντρο διαμετακόμισης και εφοδιασμού στη Θεσσαλονίκη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ