Γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ τροφοδοτείται με σκουλήκια και γρύλους!

Μια μεγάλη γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ δίνει τη δυνατότητα τώρα σε καταστήματά της στην Ισπανία να παρέχουν νόστιμα… σκουλήκια και γρύλους μέσα σε καινοτόμα προϊόντα που ευελπιστούν να απογειώσουν τις γευστικές επιλογές των πελατών.

Πιο συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει πρόσφατα προβεί σε ρυθμίσεις και έχει εγκρίνει την κυκλοφορία αυτών των εντόμων μέσα σε διατροφικά προϊόντα.

Τα εξωτικά, τραγανά σνακ που τα περιέχουν βρίσκονται ήδη στα ράφια της γαλλικής αλυσίδας supermarket Carrefour στην Ισπανία. Διανέμονται από την «Jimini’s» μια γαλλική start-up εταιρία που πωλεί σνακ και επεξεργασμένα τρόφιμα με βάση τα έντομα σε πέντε αγορές: τη Γαλλία, το Βέλγιο, τις Κάτω Χώρες, τη Φινλανδία και τη Δανία. Η εταιρεία επεκτείνει τώρα την ευρωπαϊκή της παρουσία στην Ισπανία, έχοντας εξασφαλίσει με την Carrefour την προμήθεια ορισμένων προϊόντων της σε 300 καταστήματα της αλυσίδας supermarket στη μεσογειακή αγορά.

Όπως αναφέρει η «Jimini’s”, το να καταφέρουν να αλλάξουν τη γνώμη των καταναλωτών σχετικά με τα έντομα αποτελεί πραγματικά μια πρόκληση. Η αποδοχή βέβαια μπορεί να πάρει χρόνο, όπως έγινε με το σούσι και τα ωμά ψάρια.

Ιδιαίτερες γεύσεις για τις ασυνήθιστες “λιχουδιές”

Ανάμεσα σε αυτές τις… «λιχουδιές», μπορείτε να διαλέξετε γεύσεις όπως  σκουλήκια με σκόρδο και εκλεκτά βότανα, σκουλήκια buffalo με πικάντικο τσίλι ή γρύλους με καπνιστό κρεμμύδι και σάλτσα μπάρμπεκιου. Η τιμή τους γύρω στα 7 ευρώ για μια συσκευασία τραγανών γρύλων των 14 γραμ.  κάτι που δε θεωρείται και ιδιαίτερα φθηνό. Οι τιμές κιλού των εντόμων είναι στην παρούσα φάση απαγορευτικές, καθώς τα σκουλήκια κοστίζουν περίπου 400 ευρώ ενώ οι γρύλοι φθάνουν τα 500 ευρώ ανά κιλό, ενώ έκθεση των Ηνωμένων Εθνών εκτιμά ότι 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι καταναλώνουν ήδη έντομα στην καθημερινή διατροφή τους!

Η αλήθεια είναι πως τα έντομα έχουν μεγάλο περιβαλλοντικό δυναμικό και αποτελούν μια μεγάλη πηγή πρωτεϊνών, ανόργανων συστατικών, βιταμινών, ακόρεστων λιπαρών ουσιών και ωμέγα. Δεν θα υποκαταστήσουν φυσικά όλες τις άλλες πρωτεϊνικές πηγές, αλλά η εταιρία “Jimini’s” είναι πιθανό ότι θα βρει τη θέση της και θα αποτελέσει μέρος της διατροφής μας τα επόμενα πέντε χρόνια.

Αρκεί να σκεφτούμε ότι το σούσι χρειάστηκε περίπου 15 χρόνια για να αναγνωριστεί ως τάση αλλά με τα έντομα θεωρείται ότι η ενσωμάτωση θα είναι ταχύτερη. Η εταιρία ελπίζει ότι θα μπορέσει να επεκτείνει την παρουσία της σε πρόσθετες ευρωπαϊκές αγορές. Περιμένουν, βέβαια, την εναρμόνιση του νομικού καθεστώτος των βρώσιμων εντόμων στην Ευρώπη. Μόλις συμβεί αυτό, θα μπορούν να λειτουργούν σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα και να ικανοποιούν τη ζήτηση νέων πελατών.

Εσείς θα τολμούσατε να δοκιμάσετε τις ασυνήθιστες αυτές γεύσεις;